Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Повечето жалби, подадени тази година до Европейския потребителски център в София, не са довели до решаване на проблемите. Близо една трета от сигналите са били за проблеми при пътуване със самолет.
Загубен багаж или забавени полети са най-честите оплаквания. Трудна е комуникацията с авиопревозвача, какъвто е бил случаят на Христиания. Наскоро връщането ѝ от Турция до България продължило два дни:
Трагично беше положението, беше едно кошмарно прибиране два дни. Реших да си потърся правата. Според европейска директива имаме право на обезщетение, когато понижават класа транспорт от самолет в автобус. Консултирах се с експерт и адвокат. Те обаче ми обясниха, че причината "непредвидено обстоятелство - лошо време" ме възпрепятства да получа обезщетение. Компанията обаче според тях е длъжна да се погрижи за пътниците си, като предостави на всички храна, нощувка и алтернативен трансорт. Ние не получихме нито храна, нито напитки, нито нощувка. Единствено получихме алтернатичен транспорт и то защото получих тази информация за алтернативния транспорт от мой познат, а не от самата авиокомпания, т.е. тя не се погрижи за нас.
По правило авиокомпаниите по цял свят трудно се съгласяват да изпращат обезщетения обяснява Игнат Арсенов от Европейски потребителски център България, а Константин Арабаджиев от Комисията на потребителите допълва:
При предстоящите Коледни и Новеогодишни празници мнозина от нас ще се възползват от почивките и пътуванията, така че изключително важно е всеки един от нас да знае своите права и да си ги отстоява.
Христиания не вярва, че институциите биха помогнали, затова даде своите препоръки, ако тръгвате на път по празниците:
Съветвам да четат между редовете това, което пише. Техните права са написани с толкова ситен шрифт, че са неразбираеми. Не вярват, че при всяка една ситуация им се дължи обезщетение. Трябва да търсят все пак правата си и ако ударят на камък просто да знаят, че такава е системата.
На Летище София днес работи "Гише на пътника", на което може да бъде получена информация за правата при пътуване. Подобни гишета ще бъдат отворени в планинските ни курорти за зимния сезон.