Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Депутатите приеха окончателно и промените в Закона за железопътния транспорт, с които влизат в сила европейските директиви за създаване на единно европейско железопътно пространство. Европейската комисия предупреди страната ни, че ако до два месеца не приеме новите мерки за единно европейско железопътно пространство, ще последват санкции.
Въвеждането на директива по т. нар. "Четвърти железопътен пакет" установява нови правила за управление на железопътната инфраструктура, критерии за лицензиране и упражняване на регулаторен надзор. Изисква се и допускането на частни фирми в жп сектора.
Не става дума за понижаване на социалните стандарти, а за създаване на нови възможности. Разбира се, от 28 страни - членки, традиционно в много от тях, железопътният транспорт е собственост на държавата. Но жп секторът ще спечели, ако се отвори за конкуренция. Вижте промяната в самолетния транспорт спрямо това, което беше преди 20 години – цените на билетите намаляха, предлаганите дестинации са повече, мерките за сигурност се повишиха. Защо да не направи същото и за влаковете, обясни пред БНР говорителят на Еврокомисията по транспорта Якуб Адамович.
Към момента "Холдинг БДЖ" е все още под държавно управление.