Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Концерт на Виенския камерен оркестър ще се състои в Дома на културата "Борис Христов". Той е част от Австрийските музикални седмици в България, които отбелязват 20-ия юбилей на фестивала у нас. По повод юбилея, за първи път участва оркестър от Австрия – Виенски камерен оркестър, създаден през 1946 г. В програмата са включени: Дивертименто в ре мажор от Моцарт, което се радва на особена популярност сред публиката, композирано от Моцарт, когато той е на 16 години, както и творби от Хертел и Брамс. Фестът се организира от Посолството на Австрия, като през изминалата 2015 г. Пловдив се включи за четвърти път в проекта с два концерта, съвместно с Държавна опера Пловдив и австрийски солисти. Фестивалът е част от Календара на културните събития на Община Пловдив за 2016 година и се организира с нейна подкрепа. 19 ч.
Виенски камерен оркестър е основан през 1946 г. През своята 70-годишна концертна дейност оркестърът се е утвърдил като един от водещите камерни оркестри в музикалния свят. Първият главен диригент на оркестъра Карло Дзеки, дългогодишният ръководител Филип Антремон, както и редовната съвместна работа с гост диригенти като Йехуди Менухин и Шандор Вег допринасят за стила и облика на оркестъра.
Под ръководството на настоящия главен диригент Щефан Владар Виенски камерен оркестър продължава да затвърждава международния си авторитет.
Виенски камерен оркестър има многобройни изяви в родната Виена, където наред със собствен концертен цикъл в Концертхаус оркестърът свири и в Музикферайн и Театър на р. Виена. Концертните турнета на всички континенти се посрещат с много висока оценка от публиката.
ПРОГРАМАТА:
Волфганг Амадеус Моцарт
Дивертименто в ре мажор, KV 136
Allegro
Andante
Presto
Произведенията с развлекателна музика, които Волфганг Амадеус Моцарт композира по различни поводи по поръчка срещу заплащане, дълго време са били подценявани и омаловажавани като качество – в сравнение с другите произведения на гениалния композитор. Всъщност се е забравял фактът, че за композиторите, които не са били постоянно назначени като дворцови музиканти или от някой епископ, приемането на поръчки за композиции е било единствената възможност за осигуряване на някакъв доход.
Наред с „Малка нощна музика“ – най-известната и най-често изпълнявана развлекателна музика от Моцарт, Дивертименто в ре мажор, KV 136 е сред композициите за камерен оркестър, които се радват на особена популярност сред публиката. Моцарт композира това произведение на 16 години, във времето между второто и третото пътуване до Италия, така че италианското влияние е особено осезателно в тази композиция.
Паул Хертел
Три пиеси „В емиграция“, Oп. 51 / 16-12-13
Край & Начало (oп. 51/16)
Спомен (oп. 51/12)
Хотел Метропол - Москва (oп. 51/13)
Три фрагмента от дълга поредица асоциации с отминали емоции.
Концепцията: Музиканти се срещат пред една полусрутена барака за концерт на открито. Музиката, която дълго е съхранявана в телата, се разпада и се смесва наново. Казват, че всеки от нас би трябвало да се отдалечи само няколко километра от обичайната си среда и вече е чужденец, емигрант.
Защо тогава не искаме да разберем, да помогнем? Защо ли?!
Йоханес Брамс
Струнен секстет № 1 в си бемол мажор, оп. 18
Обработка за струнен оркестър (Гюнтер Пихлер)
Allegromanontroppo
Temaconvarizioni. Andante, mamoderato
Scherzo. Allegromolto
Rondo. Pocoallegrettoegrazioso
Йоханес Брамс е на 26 години, когато започва да пише Струнния секстет оп. 18. Шест години преди това той се запознава с унгарския цигулар Едуард Хофман, наречен Ремени, с когото предприема концертно турне из Долна Саксония. В Хановер се среща с известния цигулар Йозеф Йоахим, който го представя на Клара и Роберт Шуман. Шуман веднага разпознава изключителния талант на младия композитор и публикува станалата впоследствие известна статия „Нови пътища“ в „Ново списание за музиката“, в която характеризира Брамс като очакваното ново явление. Той се застъпва за него пред издателство "Брайткопф & Хертел", което започва да публикува композициите на Брамс.
Премиерата на Струнен секстет № 1 се е състояла на 20 октомври 1860 г. в Хановер.