Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Най-големият в света пътнически самолет гостува днес на столичното летище. "Еърбъс А380" долетя от Франкфурт и остана за няколко часа в София. Самолетът тежи 560 тона, а размахът на крилете му може да покрие футболно игрище. Има два етажа, като пътниците на второто ниво се чувстват като на третия етаж на жилищна сграда. Опашката пък е висока колкото осеметажна сграда. Самолетът превозва над 500 пътници в четири класи.
Марио Бакалов, старши първи офицер в германската авиокомпания "Луфтханза“ днес осъществи една дългогодишна своя мечта – да пилотира най-големия пътнически самолет до родната си страна:
През 1985 г. някой можел ли е да си представи, че през 2016 г. ще кацне самолет на българска земя, при това най-големият. Тогава всички са смятали, че това е детски блян. Да, но треската не минава и нещата се случват.
Самолетът беше посрещнат от авиационната общност с изключителен интерес, а Хайке Бирленбах, вицепрезидент на компанията, увери:
Това е знак за нашата ангажираност към България и ние вярваме в растежа на тази страна и така успяваме да подпомогнем този растеж. Искаме да направим нещо специално за България и вярваме, че можем да го осигурим.
От десет години на територията на София се намира най-голямото подразделение на компанията за базово техническо обслужване "Луфтханза техник“ за Европа, извън Германия. Тази година то започва изграждането на нов хангар, който може да побере един ширококорпусен и три тясно-корпусни самолета, каза изпълнителният директор на фирмата Даниел Хофман, а министърът на транспорта Ивайло Московски очерта ролята на инвестициите в авиационната дейност:
Инвестицията на "Луфтханза техник“ вече надхвърли сто милиона, а последният проект, който предстои да реализира ще даде възможност и на най-големите летателни машини да могат да бъдат сервизирани тук, в България. Нашата страна става един от най-важните и един от най-натоварените сервизни центрове на "Луфтханза“.
Без отговор засега остава въпросът: Защо в изискванията към бъдещия концесионер на столичното летище не е включена клаузата за това летището да работи като трансферен център, след като размерите на полосата позволяват нормално излитане и кацане и на най-големите самолети и базата за ремонтна дейност е сред най-големите в Европа.