Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация - София", да подават жалби до дружеството с претенции за неустойки. В жалбата изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция.
Омбудсманът съветва заедно със засичането на топломерите да се снеме и архивната информация в паметта на уреда. И това трябва да стане най-късно до 1-ви март, защото тогава запаметената информация се анулира. От "Топлофикация" са длъжни да извършват проверка и да съставят протокол в присъствието на жалбоподателя.
Омбудсманът Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка заради аварията, която близо седмица държа на студено и без топла вода хиляди столичани. В писмото си Манолова настоява министерството да изпълни контролната си функция и да защити гражданите, а виновните да понесат своята отговорност.
Мая Манолова препоръча също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството и посочва, че през изминалата година са обновени едва километър и половина от общо хиляда километра тръбопроводи.
В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешна промяна на наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за топло да отговарят на реално ползваната услуга.