Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
VIII Международен фестивал „Дни на музиката в Балабановата къща” се открива тази вечер в Дома на културата „Борис Христов” с концерт на камерен ансамбъл „Софийски солисти” – диригент проф. Пламен Джуров.
Когато е само на 4 годинки, Еманюел Паю чува за първи път гласа на флейтата – синът на съседите му свири Концерта за флейта в сол мажор от Моцарт. Казва на родителите си, че иска да стане флейтист и да изсвири точно тази музика. На 15-годишна възраст Еманюел Паю печели Първа награда от Националния конкурс на Белгия и изпълнява мечтаното произведение като солист на Белгийския Национален оркестър. Днес той е признат за един от най-добрите изпълнители в света именно на този концерт.
Еманюел Паю с право е считан за един от най-великите флейтисти на нашето време. На 22-годишна възраст той става най-младия оркестрант в Берлинска филхармония, чийто диригент по това време е Клаудио Абадо. Солата му в Берлинска филхармония са еталон за подражание и недостижим връх в оркестровото майсторство. Сред тях безспорни шедьоври са „Дафнис и Хлое” – Равел, „Следобедът на един фавн” – Дебюси, Антракт от Кармен – Бизе, симфониите от Брамс и много други.
Еманюел Паю изнася повече от 160 концерта годишно. Свири под палката на легендарните диригенти на съвремието – Абадо, Баренбойм, Булез, Фишер, Гергиев, Маазел, Перман, Ратъл, Разтропович. Като камерен изпълнител си партнира с едни от най-големите музиканти на нашето време – Eric Le Sage, Alessio Bax, Yefim Bronfman, Hélène Grimaud, Stephen Kovacevich и много други. Един от прочутите камерни състави, в които Еманюел Паю участва, е “Les Vents Français” – заедно с именитите изпълнители на духови инструменти François Leleux, Paul Meyer, Gilbert Audin и Radovan Vlatkovic През 1993 г. той става съосновател на Летния музикален фестивал в Salon de Provence, Франция, заедно с Eric le Sage и Paul Mayer.
Той има извънредно широко амплоа – дебютира и в джаз музиката, вдъхновен от запознанството си с джазмена Jacky Terrasson. През 1996 г. подписва ексклузивен договор с компанията EMI Classics, което му спечелва славата на единствения флейтист в света, получил солистичен договор с топзвукозаписна фирма. EMI Classics издава над 25 диска с негови изпълнения, всеки от които е съпроводен с награди и блестящи отзиви в пресата.
Марио Кароли е един от предпочитаните интерпретатори на някои от най-видните композитори на нашето време. Фигурата му е напълно различна от тази на всички други солисти, той е уникален и винаги изненадващ със своя нов и свеж подход в интерпретацията, притежава невероятна виртуозност и харизма. Марио Кароли редовно участва в най-престижните фестивали в цял свят, изнася концерти под палката на световноизвестни диригенти, в прочутите зали на Берлинска филхармония, на филхармонията в Кьолн, Концертгебау (Амстердам), Wiener Konzerthaus, Роял Фестивал Хол (Лондон), Сантори Хол (Токио), Линкълн център (Ню Йорк), Ла Скала (Милано), Двореца на изящните изкуства (Брюксел), Театър Шатле (Париж). Той преподава флейта в Académie Supérieure de Musiqueв Страсбург, като наред с това е и професор по флейта и във Висшето музикално училище в Freiburg, една от най-престижните позиции в областта на флейтовата педагогика в света.
Международният фестивал „Дни на музиката в Балабановата къща” е част от Културния календар на Община Пловдив за 2017 г. и се осъществява с любезната подкрепа на фондация „Америка за България”, фондация „Музикартисимо”, Община Пловдив, Общински институт „Старинен Пловдив”, Министерство на културата и др.
Интервюто с Мила Павлова, артистичен директор на фестивала "Дни на музиката в Балабановата къща", можете да чуете в звуковия файл.