Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Обвинения в картелни договорки за големите германски автомобилни производители

Снимка: ЕПА/БГНЕС

В Германия скандалът с манипулирани данни за дизеловите емисии се разраства. Гигантите Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler са заподозрени не само в манипулации за отделяните вредни газове, но и в картелни договорки. Федералният министър на околната среда Барбара Хендрикс намекна днес за политически чадър.

В свое журналистическо разследване на списание „Шпигел“ твърди, че концерните са обменяли информация за технически новости и ценова политика още от 90-те години. Ако твърденията се докажат, ударът по най-мощната индустрия на Германия може да повлече след себе си политици, мениджъри и работещи. Министърът на околната среда, Барбара Хендрикс от социалдемократическата партия, не изключва политическа закрила за бранша: 
Твърденията за прекалено близки отношения на автомобилната индустрия с политическия елит не са много далеч от истината. Може би това е причината, браншът да се е чувствал прекалено сигурен в действията си, заяви министър Хендрикс след среща с шефа на Volkswagen Матиас Мюлер. Според нея, автомобилната индустрия в Германия се намира пред най-голямото си изпитание.

Съмнения, че автомобилната индустрия се ползва с протекциите на най-висшите етажи на властта, изразяват и независими експерти. Проф. Фердинанд Дуденхьофер от университета Дуизбург-Есен: 
Политиката и автомобилната индустрия са изключително тясно свързани. Лично канцлерът препоръча назначаването на партийния си другар и бивш министър на транспорта Матиас Висман за председател на браншовата организация, наричайки го основен лобист на автомобилните концерни.

Volkswagen заеха защитна позиция, обяснявайки, че и да е имало договорки, те са били в интерес на клиентите. 
Производителите ускоряват по този начин внедряването на иновации и подобряват качеството на автомобилите. Или иначе казано – от тези контакти печелят в крайна сметка клиентите ни, защото можем да им предложим по-бързо най-новите технологии, обясни говорителят на Volkswagen след снощното спешно заседание. А шефът на концерна Матиас Мюлер отправи предложение с надеждата да смекчи критиките: Ние ще предложим техническото обновяване на четири милиона автомобили, засегнати от скандала с данните за дизеловите емисии.

Автомобилната индустрия е най-важният бранш в германската икономика с годишен оборот от над 400 милиарда евро, или почти една четвърт от общия оборот на индустрията. Близо две трети от произведените в Германия автомобили са за износ, а след Китай и САЩ Германия е третият по големина производител в света.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!