Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Скандалът в германската автоиндустрия се разраства

| обновено на 29.07.17 в 11:43
Снимка: Архив

Скандалът около предполагаеми картелни договорки в германската автомобилна индустрия застигна и водещия производител на електроника Bosch. Според разследване на списание „Шпигел“ представители на компанията са участвали в срещите на автомобилните гиганти Volkswagen, BMW, Audi, Porsche и Daimler, на които са обсъждани възможностите за манипулиране на данните за отделяните от дизеловите автомобили вредни газове. За сряда в канцлерството в Берлин е насрочена среща за "дизелгейт".

Според публикацията на "Шпигел", Bosch е намерил решение, как да се редуцира скъпата добавка AdBlue, която намалява отделяния от дизеловите автомобили азотен оксид, причиняващ у хората проблеми с дишането и алергии. 70% от азотния оксид във въздуха е от дизеловите автомобили.
Напълно е възможно, Boschда е участвал в тези договорки, защото концернът е основен доставчик за германската автоиндустрия. Нещо повече - Бош е водещият производител в областта на електрониката, коментира директорът на института за анализи в автомобилната индустрия проф. Вили Дииц.

Ако твърденията за картелни договорки се докажат, ударът по най-мощната индустрия на Германия може да повлече след себе си политици, мениджъри и работещи. Вчера за първи път в Германия се стигна до забрана за достъп до пазара. Транспортният министър Александър Добринт забрани на Porsche да продава определен модел джип заради установена манипулация в софтуера. Концернът трябва да изтегли от пазара над 22 хиляди автомобила.

Ден преди това министърът на околната среда Барбара Хендрикс намекна за политически чадър над автомобилния бранш, който е най-важният в германската икономика с годишен оборот от над 400 милиарда евро.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!