Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Дизеловият скандал с манипулираните данни за отделяните вредни газове се завърна в предизборната кампания в Германия с нова сила. Баварският министър-председател Хорст Зеехофер заяви в интервю за германската преса, че няма да подкрепи коалиционно споразумение след вота на 24-ти септември, ако бъде наложена забрана на дизеловите автомобили. За това намекна канцлерът Ангела Меркел без да назовава конкретни срокове.
Забраната на дизеловите двигатели ще има пагубни последствия за благоденствието на Германия, заяви Зеехофер, който е председател на Християнсоциалния съюз, посестримата партия на християндемократите на канцлера Меркел. В серия предизборни интервюта тя многократно заяви, че бъдещето на двигателите с вътрешно горене е обречено. По думите на Меркел, дизеловите и бензиновите автомобили са само и единствено преходна технология.
По темата снощи се изказа и кандидатът за канцлер на социалдемократическата партия Мартин Шулц. Под заплахата от масови съкращения в автомобилната индустрия в Германия социалдемократът се опита да успокои германците. Дизеловите автомобили ще продължат още известно време да се движат по нашите пътища. Който има дизелов автомобил и иска да продължи да го кара, може да бъде спокоен, заяви Шулц след среща със синдикатите.
Междувременно вчера бе произнесена първата присъда в т.нар. дизелгейт. В Съединените щати, където станаха известни манипулациите, инженерът на Фолксваген Джеймс Роберт Лианг бе осъден на 40 месеца лишаване от свобода и глоба в размер на 200 хиляди долара.