Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

"Уиз еър" пренасочва пътници с дублирани места към следващи полети

Авиационните власти ще проверяват "Уиз еър"

| обновено на 31.08.17 в 15:46

Българските авиационните власти ще проверят нискобюджетната авиокомпания "Уиз еър". Повод за това са зачестилите случаи, при които пътници с билети не могат да бъдат качени на самолета заради надпродадени места. Тъй като авиокомпанията е регистрирана в Унгария, ще бъде поискана и от тамошните власти да направят съответните проверки.

От "Уиз еър" заявиха, че пътниците, които не са превозени заради свръхпродадени билети, се пренасочват към следващи полети. Потърпевши обаче се оплакаха, че трети ден не могат да излетят от София. От авиокомпанията заявяват, че прилагат т.нар. практика "оувърбукинг" при надвишаване броя на резервираните места. Това, според "Уиз еър", се прави в съответствие с международните стандарти, обясни Кристина Радкова от пресцентъра на авиокомпанията. Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и тогава доброволци сред тях получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно. В другия случай пътниците, които са се чекирали последни, се регистрират за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците.

Пътниците, които са върнати от полетите, имат право на алтернатива или обезщетение от 250 до 600 евро, посъветва директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов:

Може да им се предложи за следващия ден или следващата седмица. Това е, че може да не ги устройва, ако имат работа на същия или следващия ден, то тогава те имат право и да се откажат да пътуват и да им бъде върната продажната цена в 7-дневен срок или да бъдат безплатно премаршрутирани в следващ възможен полет, например на следващия ден или когато е възможно. Освен това пътниците имат право на допълнително парично обезщетение, ако отказът за достъп на борда е по вина на компанията, т.нар. оувърбукинг – когато са продадени повече места от наличните.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!