Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Дизеловите автомобили в Германия ще бъдат забранявани в градове с високо замърсяване на въздуха, ако управата на населеното място реши това, постанови германският Федерален административен съд в Лайпциг.
С решението се разрешава на управите на градовете в страната да прибягват до тази мярка. Управите са задължени да приемат спешни мерки за намаляване на високите стойности на вредни газове, тъй като има европейски закон за нормите, а той е с предимство пред местните закони. Затова е вероятно повечето големи градове да наложат забраната. Очаква се Берлин да е един от първите. Тъй като Мюнхен е с най-високо замърсяване, най-вероятно и там собствениците на дизелови автомобили ще се сблъскат с подобна забрана.
Съдът в Лайпциг трябваше да се произнесе по дело, заведено от управите на Дюселдорф и Щутгарт срещу постановление на техните административни съдилища, което ги задължаваше да спрат дизеловите коли от движение. С решението си съдът в Лайпциг потвърждава присъдата на колегите си в Дюселдорф и Щутгарт, като думата му има тежест във федерален мащаб. Тя означава, че всеки град е свободен да въвежда такива строги мерки, без да се налага да се приема общ закон на федерално ниво.
Юристите смятат, че най-ефективна и бърза мярка за намаляване на замърсяването на въздуха е именно спирането на дизеловите автомобили.
Забраната обаче си остава автономно решение на всеки град и може да се прилага по тяхно усмотрение. Тя може да важи само за определено време от деня или пък за отделни дни, за отделни участъци в града, като може и да се отменя, ако замърсяването падне до постановените от ЕС норми.
В Германия има милиони дизелови автомобили. Очаква се техните собственици да понесат големи загуби заради обезценяването на колите им.