Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Четирима австрийски художници представят проекта „Абсурд – но не точно“ в Градска художествена галерия в Пловдив. Той е създаден специално за галерията, а част от произведенията са създадени в Пловдив.
Известните автори на съвременно изкуство Хайде Ауфгевект, Йозеф Данер, Хюсеин Ишик и Георг Лебцелтер интерпретират истории и митове на настоящето в техния социален и медиен контекст.
Творбите им са от традиционна рисунка и живопис до цифров печат – включително и върху витрините на първия етаж, видео анимация и намеса в пространството, обособени в две тематични зони: „Абсолютно риалити шоу“ и „На живо от ковчега ми“.
В "Абсолютно риалити шоу" Хайде Ауфгевект, Йозеф Данер и Георг Лебцелтер създават ансамбъл от голямоформатни цифрови отпечатъци, включително върху витрините на първия етаж, като по този начин свързват галерията с общественото пространство извън нея.
Тримата са основни артисти от отворения кръг Arge Einwandaufbruch, в който художниците възприемат сътрудничеството си като работа в развитие, разширяема и адаптируема по отношение на съдържание и пространство. Изкуството, и преди всичко графиката, се използва като лаборатория за знаци и поетични акценти.
Инсталацията на Хюсеин Ишик "На живо от ковчега ми" се състои от голямоформатни рисунки и около 10 000 копия, някои от които цветни, лежащи на пода като безжизнени есенни листа. Тематично инсталацията третира съвременното хаотично състояние на света от гледната точка на плъх, живеещ в ковчег и предаващ "на живо" картината, която обхващат очите му.
Творбата на Хюсеин Ишик засяга представата на Запада за Ориента - романтичното, екзотично изобразяване на ориенталския свят като един красив, безгрижен свят на изток и бруталната военна действителност в съвременния Ориент. По този начин клишето на западните изображения става видимо, приписваните характеристики и приетите истини се разобличават и очевидните неизбежности трябва да бъдат поставени под съмнение.