Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Подготвя се промяна в нормативната уредба, с която се повишават гаранционните срокове на нови големи инфраструктурни проекти и на ремонтите им. Това стана ясно по време на осмия дискусионен форум "Строителството през 2019 година".
Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова съобщи, че се обсъждат варианти за новите гаранционни срокове в зависимост от видовете дейности:
"Бихме искали за първокласни, второкласни, третокласни пътища, за магистрали, да направим промяна и тя, естествено, да е в завишение на гаранционните срокове. Нашият основен приоритет ще бъде качеството на строителството, не само пътното строителство. Предстои изпълнението на много проекти. Ще стартират проекти за над 3 милиарда лева. Във ВиК сектора също ще има около 1 милиард, така че приоритет е качеството и контролът при изпълнението".
Председателят на "Пътната агенция" Светослав Глосов добави, че повишението на сроковете не е възможно да бъде двойно заради по-бързото износване на материалите:
"Специално в пътните инфраструктури не можеш да заложиш по-голям гаранционен срок, отколкото е експлоатационният срок на даден материал. Примерно износващият слой на асфалтовата настилка - последните 4 сантиметра - е между 6 и 8 години и няма как да сложиш гаранционен срок 10 години. Средно с между 2 и 3 години да бъде увеличен гаранционният срок - това е нашето предложение, за отделните видове строежи".