Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Средно с 30% ще се повиши данъкът на колите със сертификат ЕВРО 1, 2 и 3. Това засяга над 2 милиона автомобили. За по-мощните коли налогът остава по-висок, но в сравнение с досегашния ще има намаление около 10-20% на най-екологичните автомобили от категория ЕВРО 6.
Председателят на Комисията по финанси Менда Стоянова посочи, че стъпката ще е умерена и данъкът ще скочи само с 30 процента."Мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца, дали да даваме пари за здраве повече и повече в резултат на това, и дали ще продължим да се превръщаме във втора употреба пазар".
От БСП упрекнаха управляващите, че промяната отново ще удари най-бедните. Депутатът Иван Иванов коментира.
"Подложихме на още едно изпитание най-уязвимите социални слоеве в държавата - именно тези български граждани, които карат автомобили над 15 години. Това е масата от българските граждани. Колко български граждани могат да си позволят да си купят нов екологичен автомобил, та да ползват тези отстъпки, които днес предвидихте да се правят?"
Поправките бяха приети във вторник от парламентарната бюджетна комисия. Синдикати и работодатели също одобриха промените.