ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

"Гише на пътника" помага на пътуващите на летище София

Снимка: www.sofia-airport.bg
Комисията за защита на потребителите отвори "Гише на пътника" на Терминал 2 на летище София. В рамките на няколко часа хората имаха възможност да получат подробна информация за правата си при пътуване в Европейския съюз. Всяка година в началото на юли, Европейският потребителски център и Комисията за защита на потребителите отварят информационни гишета, за да запознаят пътниците с правата им по време на пътуване, настаняване и пазаруване. Хората могат да се консултират за отменени и забавени полети или за загубен багаж. Могат дори да подадат жалба на място, обясни Ива Боцева, един от консултантите на потребителския център.

Те са с идеята, в началото на летните почивки, да можем да предупредим повечето пътуващи или прибиращи се хора, които са на работа в чужбина, или отиват на почивка,  да знаят своите права в случай на транспортно произшествие.

 За четири часа, повече от десет души са потърсили консултантите, посочи Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център у нас.

"За днес, тези които са се обърнали, са предимно с проблеми с багажи и една малка част от тези 15 човека, бяха с проблеми от самия полет, който е забавен. Хората рядко идват на гишето. На повечето хора ние даваме информация на входа на самото летище, където им даваме брошури, които да четат. Нашата цел не е да ги забавяме, а на спокойствие в самолета да я прочета и да видят какви са им правата и как да ги защитят.

Проверката ни показва, че пътниците знаят какво да правят при евентуален проблем.

Има определени права в определена ситуация. Например, ако не се състои полет или са в друга държава и не се състои полет авиокомпанията е длъжна да осигури хотел и след това да възстанови определени разходи. Като всичко това е в рамките на определен лимит.

Случвало ми се е вече. Отидох на специално гише. Обясних случая. Лошото е, че вече все повече, компаниите се опитват да свалят от себе си отговорността и не е много лесно да си защитиш правата.


"Гише на пътника" ще бъде отворено на 6-ти юли във фоайето на Централната автогара в столицата между 7.30 и 12 часа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!