ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

Образователните постижения оказват слабо влияние върху удовлетвореността от живота на учениците, сочи изследване

61 процента от българските ученици се притесняват да не получат ниски оценки. Същия страх изпитват две трети от техните връстници в държавите от ОИСР

Снимка: Ваня Минева

61 на сто от 15-годишните  ученици у нас се притесняват да не получат ниски оценки, като момичетата показват по-висока тревожност за постиженията си в училище. Това сочат данните от поредното изследване на PISA за физическото и емоционално състояние на учениците.  Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) публикува днес доклад с данните от проучването, проведено през 2015 година.

55 процента от българчетата споделят, че изпадат в състояние на безпокойство, когато предстои да бъдат изпитвани, дори и да са добре подготвени. 62 на сто посочват, че стават нервни, когато не знаят как да се справят с конкретна задача. 

Авторите на изследването са помолили учениците да оценят живота си по скалата от нула до десет. Над 40 процента са напълно удовлетворени от живота си. 14 на сто са избрали стойности от нула до четири. 

Образователните постижения в училище оказват слабо влияние върху удовлетвореността от живота. Показателите са еднакви при отличниците и при децата с ниски резултати. Момичетата посочват по често от момчетата, че се стремят към високи оценки в училище, но и по-рядко определят себе си като амбициозни. 

Изследването установява, че 90 на сто от 15-годишните използват телефони с интернет. Около 61 на сто от тях са влезли в мрежата със смартфон, когато са били на възраст под десет години. 18 на сто са го направили преди шестият си рожден ден


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!