С т.нар. „Черен петък“ в Съединените щати започна един от най-натоварените сезони за магазините. Експерти предвиждат покачване приходите за търговците за ноември и декември на фона на добрите икономически показатели в страната.
Традиционно след вечерята за Деня на благодарността настъпи периодът на голямото пазаруване. Магазини отвориха врати още в шест вечерта в четвъртък за начало на "Черния петък" като някои изненадаха клиентите с обогатяване на асортимента си.
Националната федерация на търговците отбелязва, че 56 процента от американците са започнали покупките за празниците преди Деня на благодарността. Това се дължи отчасти на факта, че редица вериги предлагаха промоции онлайн по-рано. Именно пазаруването онлайн започва постепенно да измества опашките пред магазините. Така, в търсене на баланса в подхода си, гиганти в търговията предлагат различни намаления онлайн и на място.
Но независимо как пазаруват, американците са готови да купуват повече като се има предвид факта, че безработицата в страната е най-ниската от 17 години насам - 4,1 процента и показателите на пазарите са позитивни. Очаква се тук да се похарчат около 680 милиарда долара този сезон – скок от около 4 процента в сравнение с миналата година.
Анализатори смятат, че в битката за пазарния дял тази година "Амазон" ще се облагодетелства с половината от ръста в продажбите.