Над 440 хиляди обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца . Информацията беше съобщена от Държавната агенция за закрила на детето като отчет за петте години съществуване на горещия телефон - 116 111. Консултирани са над 88 хиляди млади хора, близо 77 хиляди от тях деца, останалите родители и възрастни. Десетки момичета и момчета са били спасени от насилие и неподходящи условия за живот, благодарение на навременно подадените сигнали.
Най-често звънят тинейджъри, които питат за любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, свои страхове. При всеки разговор консултантите на телефон 116-111 преценяват какъв е рискът за обаждащото се дете и веднага подават информация към органите за закрила на детето или полицията.
За изминалите пет години са подадени над 1 600 сигнала, предимно за психическо и физическо насилие. Немалка част от тежките случаи са от малките градове и села.
От Държавната агенция за закрила на детето коментират, че е трайна тенденцията да се прекратят действия, нарушаващи правата на децата или накърняващи тяхното достойнство, особено деца, използвани за просия. На телефон 116-111 момчетата и момичетата могат безплатно и анонимно да разговарят с детски и клинични психолози, социални педагози, социални работници.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,