Потребителите да изискват писмена информация от търговците

козметика стоки магазин потребител
Снимка: dnevnik.bg

От Комисията за защита на потребителите съветват да се избират търговци, които предоставят информация в писмен вид за предлаганите стоки и услуги, както и всеки друг допълнителен ангажимент. Поне десет процента от сигналите в комисията за защита на потребителите са свързани с оплаквания на граждани, че търговците ги подлъгват да закупят стоки или да сключат договори за различни услуги, като устно им дават обещание, или поемат ангажименти, които след това не изпълняват. Законът за защита на потребителите задължава търговците да предоставят предварително по ясен и разбираем начин информация за основните характеристики на продуктите, крайната им цена, предупреждения за възможни рискове, свързани с обичайното им използване или за влиянието, което оказват върху други стоки, или услуги при евентуална съвместна употреба, условията на предоставената търговска гаранция. Габриела Руменова, експерт на комисията предупреждава:


Законът за защита на потребителите предвижда възможността търговецът да предостави информация за основните характеристики на стоките и услугите, които предоставя, както в писмен, така и в устен вид. Обаче, ако потребителите се доверят на информацията, която им се предоставя устно, рискуват, тъй като доказването би било доста трудно.

Експертите на комисията съветват потребителите да търсят информация в писмен вид - на етикети, каталози, рекламни брошури, флаери или пък на сайта на фирмата, на табло в търговската зала, на касовата бележка, или на гаранционната карта на съответния продукт. Когато подписват договор да не поставят подписа си, преди да го прочетат обстойно, заедно с общите условия към него. А при неразбиране на терминологията, да се консултират с експерти от съответната област.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!