Никола Рогачев и Християн Петров поемат ръководството на ЦГМ

2
Снимка: sofiatraffic.bg

Столичният общински съвет прие новия състав на Борда на директорите на Центъра за градска мобилност. След конкурс, Никола Рогачев и Християн Петров /на снимката долу/ поемат ръководството на Центъра за градска мобилност. Служебно се назначава Румяна Милова, която досега изпълняваше длъжността директор. Съветниците от БСП заявиха, че дават кредит на доверие на новото ръководство на Центъра за градска мобилност и на новия заместник-кмет по транспорт Евгени Крусев. Членът на Борда на директорите на транспортното дружество Християн Петров обеща да бъде върнато доверието в ЦГМ:

С избирането ми днес, аз се ангажирам с 3 неща, за които да работя: Първото е стартиране на процедурата за интелигентна система за таксуване. Второто - изготвяне и направа на уеб платформа, която ще позволи на нашите клиенти да планират своето пътуване от точка А до точка Б в реално време - какви превозни средства трябва да вземат и за колко време ще стигнат. Третото нещо е обособяване на нови трасета за автобуси, за да може градският транспорт да е по бърз.

Християн Петров е съгласен с увеличаването на цената на билета за еднократно пътуване - по думите му така е в целия свят. Пътниците в София имат възможност да ползват абонаментни карти, които се продават на по-изгодна цена.

Столичният общински съвет реши, да бъде сключено извънсъдебно споразумение с транспортната фирма МТК Гроуп, съгласно което, тя ще превозва пътници по 16 линии на обществения градски транспорт. Фирмата претендира за 15 милиона лева, пропуснати ползи, след спечелване на конкурс през 2008-ма година. Столичната община ще плати на частния оператор 141 милиона лева за следващите 8 години. Жителите на северните квартали ще се возят в нови автобоси, посочи общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

Факт е, че, когато има такива отделни линии, те се следят, има контрол. Частният оператор ще превозва пътниците от северните части на София на по-ниска цчена, отколкото столичният автотранспорт или общинското дружество, такта че в тази хипотеза не виждам как можем да говорим за неизгодност, когато всъщност, на практика, ще излезе по - евтино на Столична община и на софиянци този превоз.

Ползите са както за общината, така и за пътниците, коментира председателят на групата на съветниците от БСП Калоян Паргов.

Ние ще платим близо 40-50 милиона по-малко за транспортна услуга, отколкото ако трябва да ползваме автотранспорта. Софиянци, по всички тези линии, ще пътуват със 60 чисто нови автобуса.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия