Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Ректорът на Висшето училище по сигурност и икономика проф. Георги Манолов издаде монографията "Политическата реклама – между реалността и манипулацията". Научният труд представлява първото цялостно теоретично изследване на проблематиката у нас. В него се проследява историята на българската политическа реклама от Освобождението до днес и нейните метаморфози в годините на прехода. Според проф. Маргарита Пешева, която е автор на предговора, езикът на който е написана монографията, е едно от нейните предимства, защото я прави достъпна за широката читателска аудитория. Книгата съдържа много широко приложно поле, което се простира:
От дефинициите на понятията, на класификациите, от финансирането на политическите рекламни кампании... В монографията се засяга проблемът, свързан с езика и стила, с начина на говорене, с дефицитите на добрите текстове в политическите слогани – нещо, което почти не е разработвано в българската теория в рамките на политологията. Много богата илюстративна част – освен че се дават плакати, лозунги и слогани от цялата история на българската политическа реклама, има интересни текстове от Марк Твен, от Жак Сегела, има и представена регулаторната рамка в световен мащаб.
В своята работа проф. Манолов задава важния въпрос – дали в практиката политическата пропаганда се разграничава от политическата реклама – две понятия, които не са синоними. Авторът посочва кои особености в развитието на политическата реклама, характерни за миналия век, днес не се спазват.
Според проф. Манолов трябва да се създаде нов специализиран Закон за политическите партии. По думите му финансирането трябва да се отдели от сегашните Закон за политическите партии и Изборен кодекс, като е необходимо също да се създаде специализирана държавна институция, която да се опира на общественото мнение чрез специалисти от гражданското общество. Нейната функция ще бъде да реализира и установява контрол върху приходите и разходите на партиите.
Повече по темата може да научите от звуковия файл.
Ректорът на Висшето училище по сигурност и икономика проф. Георги Манолов, който е автор на монографията "Политическата реклама между реалността и манипулацията" , излязла наскоро, представи изданието в ефира на "Хоризонт", като обясни, че причината..