Един български музикант в "Ковънт Гардън"

Мартин Георгиев: Българските оркестри са запазили "цвета" в звученето си

Морето е най-вдъхновяващото място за писане на музика

Мартин Георгиев
Снимка: Софийската филхармония
Има нещо особено в звука на българските оркестри, казва диригентът Мартин Георгиев и допълва: "Днес въпреки че в световен мащаб оркестрите започват да звучат все по-сходно, тук има неща запазени в нюансите, в цветовете на оркестровия звук. Особено за определени композитори това са някои цветове, които понякога на друго място ми липсват и ги постигам с повече труд". 

От пет години Мартин Георгиев е асистент-диригент в Кралския балет на Кралската опера в Лондон. Казва че "Ковънт Гардън" е едно специално място, защото от момента на постъпването си (на 28- годишна възраст) е усетил перфекционизма, с който работят всички там, а това дава чувство на спокойствие и сигурност.

Не рядко работата му го среща с концерт-майстора на оркестъра Васко Василев. Маестро Георгиев е впечатлен от качествата на известния наш цигулар. По думите му: "Васко е музикант от съвсем друга класа. Когато "води" оркестъра има наелектризиращо влияние върху него. Трудно е да се опише артистичното му присъствие още повече, че като човек Васко има топла душевност и изключителната му непосредственост помага за резултатите, които се получават."

Освен диригент Мартин Георгиев е и композитор. На въпрос:" Къде се чувства по-добре?", той отговаря с усмивка, че и двете дейности му допадат, защото са много различни и трудно се съчетават.

А кога пише музика? Маестро Георгиев отговаря така: Сега разбирам защо Малер си е писал симфониите през летните ваканции, защото композицията изисква концентрация и достатъчно време и творческо пространство. Най-ползотворното време е през лятото или около Коледа, а най-вдъхновяващото място е морският бряг.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!