Националният борд по туризъм ще съдейства на туроператорите след фалита на "Томас Кук"

Полина Карастоянова
Снимка: БГНЕС

Проблемът наистина е сериозен. Така коментира последствията от фалита на британската фирма "Томас Кук" Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

"Томас Кук" е сред структороопределящите туроператори, с които българският туристически бизнес работи. Ще има своето отражение както пряко върху колегите хотелиери, върху дейността на двете ни чартърни летища – Варна и Бургас. Без никакво съмнение макар и отчасти върху предстоящия зимен сезон, но тъй като летният все още не е приключил, трябва да е съвсем ясно, че плащанията, които се очакват и то за пиковия август месец, все още не са постъпили, в голяма степен са поставени на голям риск. От тук нататък този форсмажорен случай има нужда от съвместни – между Министерството на туризма, между дипломатическите представители на Великобритания и на бизнеса – общи усилия за справяне със ситуацията", допълни Полина Карастоянова.

Има два аспекта проблемът:

"Чисто професионално туристическият аспект е свързан с това, по най-спокойния, щадящ, добре организиран начин британските туристи да бъдат извозени обратно в родината си, за което има създаден чудесен механизъм. Този казус е добър пример за нас да отворим отново темата за това в състояние ли е, в готовност ли е българската държава и българският туристически бизнес да създадат подобен фонд, който да гарантира във всеки един момент, ако български граждани са поставени в аналогична ситуация, тяхното прибиране в България в рамките на дни".

Възможните решения за изход от създалата се ситуация

"Ние имаме готовност, създали сме необходимата готовност и сме в състояние да предоставим в партньорство експертиза за уреждане на финансово-правните въпроси от тук нататък, защото от днес нататък този въпрос всъщност вече не е туристически, той ще има своите изводи и своите проекти по отношение на туристическата индустрия, но те във времето ще намерят решение, а пазарът не търпи празно място и ще намери заместител на този туроператор. Това, което е важно за всеки колега български хотелиер е да бъде в състояние със силна експертиза и от позиция на силно познаване на възможностите за уреждане на вземанията да защити своя интерес", каза Полина Карастоянова.

Полина Карастоянова призова всички засегнати туроператори да потърсят съдействие от Националния борд по туризъм, защото има готовност да помогне за уреждане на взиманията, на плащанията, които туроператорите ще търсят.

"В повечето случаи договорите с "Томас Кук" не представляват цялото портфолио, но в някои случаи представляват съществена част и ако тези плащания не се осъществят това, разбира се, че ще постави под риск немалка част от колегите от бизнеса, които работят на този пазар и с този партньор досега. Това искаме да  уредим".

Повече можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!