Двойно по-малко българи предпочитат мобилното банкиране пред това в офисите

Снимка: БГНЕС

Не можем да очакваме хора, които живеят, пътуват, запознават се и си купуват всичко друго по интернет, да правят единствено банкирането по различен начин, подчерта банкерът Петър Андронов, който се позова на изследване, в което дори хората над 60 години масово използват интернет банкиране:

Една информация от банките-флагман на скандинавското банкиране и изобщо на световното банкиране за това какво се е случило в рамките на 5 години с електронните и ръчни разплащателни операции – през 2010-а почти всички операции се вършат ръчно, а през 2016-а разликата е 10 пъти в полза на мобилните операции и разплащания.

Клиентите в България все още основно наблягат на офиси и на продукти и услуги, обясни Петя Димитрова, изпълнителен директор на една от най-големите банки у нас.

Далеч по-малко те наблягат на мобилното банкиране, като почти два пъти в разликата,
 подчерта тя. Това сочат в същността данните от проведено във въпросната банка проучване през миналия месец.

Въпреки това плащането на сметките чрез едно натискане на бутон или чрез мобилен телефон не е невъзможно да се случи и в България, тъй като все повече клиенти на банките са от т.нар. "интернет поколение".

Където и да се намирате – във всяка точка на света, да може да се обслужвате и да избирате съответното решение, което Ви е най-важно във ситуацията, обобщи тяхната потребност Петя Димитрова.

Подробности и още за банковия сектор у нас чуйте в репортажа на Марта Младенова в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!