Тролейбусната мрежа във Велико Търново отива за вторични суровини

Снимка: Жоро Александров

Тролейбусната мрежа във Велико Търново отива за вторични суровини. 34 тона мед и 30 тона желязо ще бъдат продадени на търг с явно наддаване. Стартовата цена е малко над 282 хиляди лева. Общинските съветници във Велико Търново подкрепиха контактната тролейбусна мрежа да бъде продадена на тази цена без да им бъде предоставена информация какви са количествата. Справки за актуалната пазарна цена на медта показват, че само началната цена за нея общината сама си нанася щета от няколко десетки хиляди лева.

Тролейбусната мрежа във Велико Търново е въведена в експлоатация през 1989 г. и спря да функционира в края на 2008 г. 42 км меден проводник от контактната мрежа вече е нарязан на еднометрови парчета, стои на склад и чака да се появи купувач, който със сигурност ще спечели. Общинският съвет гласува бракуваната контактна мрежа с медния проводник, металните стрелки, свързващите и окачващите елементи и въжетата да се продаде на търг с явно наддаване. Предстои той да бъде насрочен, а стартовата цена е фиксирана на 282 273 лв. Оценката е направена от общинската фирма "Инвестстрой-92" и от септември миналата година.

Ние закрихме нещо изградено и съществуващо, за сметка на това, няма никаква алтернатива. Ние сме против продажбата на тази мрежа, защото имаше първоначална оценка не по-малко от 700 хиляди лева ще получи общината за това, което е демонтирано като проводници, а виждаме оценката, която е изготвена, тя е за по-малко от 300 хил. лв. Не сме видели оценката, не сме видели приемо-предавателен протокол, т. е. тук се прави изцяло на тъмно едно предложение за организиране на търг без да имаме параметрите. Това заяви Валентин Ламбев - председател на групата на БСП в Общински съвет във Велико Търново.

Колегата му Петко Тюфекчиев прогнозира, че с парите не може да се купи половин автобус, да не говорим за електробус, каквито намерения декларира общината.

Общинският съветник от БСП Стоян Витанов заяви: За тази безстопанственост носи отговорност служителят Ивайло Дачев значи и кметът, който го търпи.

Кметът Даниел Панов отговори на Стоян Витанов така: Крадецът вика  - дръжте крадеца. По негово време става безвъзмездното прехвърляне на цялото имущество на тролейбусната мрежа на "Пътнически превози“.

Общинският служител Ивайло Дачев, който беше посочен като персонално отговорен за съсипването на натролейбусната мрежа във Велико Търново, все още не е решил дали да заведе дело за уронване на името си. Той казва, че всяко негово действие е било съгласувано с неговите шефове.

Скандалното обстоятелство е, че общинските съветници не получиха оценката, на чиято база и количество е определена цената за продажбата на тролейбусната мрежа във Велико Търново. Така те гласуваха едни пари, без да знаят какви количества стоят зад тях. Оценката се оказа търговска тайна, записано в документа от фирма "Инвестстрой-92". 

Репортажа можете да чуете в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!