Фабиола Руджеро изостава добрата си кариера, за да се посвети на своята голяма страст – чая

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Италианката Фабиола Руджеро, магистър по маркетинг и комуникации, изостава професията си и добрата си кариера, за да се посвети на свята голяма страст – чая, най-консумираната напитка в света след водата. Страстта на Фабиола Руджеро към чая и ориенталската култура се ражда преди 20 години в Париж, където тя завършва своето образование и започва работа в маркетинговия отдел на италианска фирма. Във Франция Фабиола за пръв път усеща насладата, която носи чаената напитка:

Винаги пиех чай, когато се готвех за изпити. Всеки път, когато пътувах в чужбина, си купувах непознати разновидности. В този период това беше само интерес, но един ден мои приятели ме заведоха на чаена церемония в Париж. Отидох без никакви очаквания, просто исках да опитам нови чаени напитки. Останах очарована от това съкровище, което съществува в Китай повече от 4000 години. За мен тази напитка не е просто продукт, това е култура, средство, което сближава хората. В този момент си помислих, че бих искала да използвам чая в своята работа. Обещах си, че един ден ще направя нещо с чай. Не знаех защо, кога и как. Просто бях уверена, че ще се случи.

Руджеро изоставя кариера си и се доверява на своята интуиция. Тя отваря първия чаен магазин "Козе ди те“ в малкото градче Йези в региона Марке, Италия. По думите ѝ местните не само, че не пиели чай, но и не били чували за тази напитка, но тя успява да промени техните навици и ги научава да разнообразяват италианското еспресо с чаената напитка.

Нейната идея е подкрепена с инвестиция от ЕС. За период от 10 години европейското финансиране на стойност близо 8 милиона евро е подпомогнало създаването на повече от 1 300 компании и е открило над 3 000 работни места в региона Марке. Повече от 60 % от предприемачите, участвали в проекта, са били жени, сред които е и Фабиола. Тя е получила заем, както и безплатно бизнес обучение, изграждащо управленски умения.

Днес чаеният магазин "Козе ди те“ предлага повече от 100 вида чай, който се внася от Китай, Индия и Япония. Магазинът продава своите продукти онлайн, както и снабдява други търговски обекти в страната.

Информация за кампанията #investEU, която разказва за добрите примери край нас, осъществени с инвестиции от ЕС, можете да откриете на: https://europa.eu/investeu/projects

От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Еленица Маринова.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!