Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Резервация за 10 души направили гости на едно от най-посещаваните заведения в Созопол. Запазили голяма маса, но тя останала наполовина празна. Решението да се начисли към сметката допълнителна такса от 20 лева за незаетите места управителят на заведението Тони Матеев определи като емоционално. Той обаче посочи, че това е често срещана практика:
Това, което сме направили, е често срещана и използвана практика в ресторанти и в България. Практика, която аз не харесвам и не одобрявам. Дали ще е депозит, дали ще е капаро, дали ще е кредитна карта.
Повече от 200 заведения по Южното Черноморие са под наблюдението на данъчните инспектори, които следят за ръст на оборотите им.
Този ресторант е сред тях, каза говорителят на Националната агенция за приходите в Бургас Христо Узунов.
В случая няма извършено нарушение, уточни той. Всичко, което е поръчано, е декларирано. Включително и тази такса е записана.
По-рано от Комисията за защита на потребителите също съобщиха, че са извършили незабавна проверка на ресторанта и е установено, че потребителите не са платили исканите пари. От комисията посочиха още, че подобни опити за накърняване на потребителските права не могат да бъдат поощрявани.
На заведението в Созопол ще бъде наложена санкция дори и само заради това, че посетителите не са уведомени предварително за тази такса, каза председателят ѝ Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.
Разширен репортаж по темата чуйте от звуковия файл.