ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

Днес е Европейски ден без загинали на пътя

| обновено на 19.09.18 в 15:40
Снимка: БГНЕС

19 септември е Европейски ден без загинали на пътя. България е лидер в Европейския съюз по брой загинали при катастрофи на 1 милион души.

Операцията, неречена EDWARD, е по инициатива на Европейската мрежа на службите на пътна полиция – ТИСПОЛ, в рамките на Европейската седмица на мобилността.

За успешното провеждане на операция EDWARD на територията на ОД МВР - Смолян е планиран 24-часов контрол на движението по пътищата и "Нулева толерантност" към нарушителите. Сформирани са съвместни екипи със служители на МВР и гранична полиция, с цел увеличаване на полицейското присъствие, включително и в малките населени места. Създадена е организация за провеждане на специализирана полицейска операция по метода на широкообхватния контрол в часовете с интензивно движение на предварително определени подходящи места. В мероприятието ще участват и доброволци от БЧК - Смолян, които ще разпространят брошури на водачите и пътниците в автомобилите. В 12.00 ч. ще бъде реализирано символично сигнално оповестяване на операцията чрез използване едновременно на светлинните и звукови сигнали на служебните автомобили, които ще са позиционирани на публични места. В оповестяването на операцията ще се включат и служителите от пожарната. ОДМВР-Смолян призовава всички граждани за съпричастност на пътя и за нула жертви.

Според статистиката годишно около 30 деца загиват, а 110 получават травми и наранявания при катастрофи. От Института за пътна безопасност предлагат да се увеличи броят на часовете за обучение по пътна безопасност в училище и да се изясни статутът на дисциплината – дали да е отделен предмет или модул. 
Най-честа причина за инцидентите на пътя са скоростта, непозволеното изпреварване и отнемането на предимство на пешеходци, заяви комисар Неделчо Рачев от бургаската полиция. Той изтъкна и как според него ще се подобри културата на шофиране: 
"Въпрос на възпитание от най-ранна детска възраст. Основната дейност е в дома на съответните деца, които са бъдещи пешеходци, водачи. В училищата също не на последно място трябва доста по-широко да заляга възпитанието и обучението за движение".

На днешния Европейски ден без загинали на пътя, полицията в Шумен провежда 24-часова специализирана операция в областта. Преди обед полицаите проверяваха и раздаваха листовки. Полицейските екипи спират водачите в цялата Шуменска област.

От 00.00 часа до обяд загинали няма в цялата област, каза Мирослав Миронов от пътна полиция:

“Моите колеги акцентират основно върху управлението без обезопасителни колани, за използването на различните мобилни устройства, превозването на деца, както и рисковото и опасно поведение от страна на водачите“.

Засечени бяха обаче шофьори без колани. Според водачите и според полицейската статистика най-често се кара с висока скорост. Камерите са засекли извън населено място 133 километра в час, за което водачът ще бъде глобен с 960 лева и лишаване от правоуправление, а летният рекорд е 148 километра в час.


Българският червен кръст организира празник, с който ще бъдат отбелязани Международният ден на мира и Европейският ден без загинали на пътя. Събитието е в столичния Южен парк. 

По повод на Деня без загинали на пътя председателят на Съюза на българските автомобилисти се обърна с отворено писмо до шофьорите в България. В интервю за предаването „Преди всички“ Емил Пенчев обясни какво е съдържанието на писмото: „Голяма част от вината при пътно-транспортни произшествия е при водачите, но, както премиерът обеща, трябва да се приеме нов Закон за движение по пътищата, да се формира нова комисия или агенция, която да обедини всички, носещи отговорност държавни служители по безопасността на движението“.

Пенчев смята, че предприетите мерки през последните години, касаещи корупцията при пътните полицаи, имат ефект и тя е намаляла драстично: „Но ние берем сега плодовете на многото продадени книжки през годините, именно на корупцията в миналите години, когато пияни водачи са пускани да продължават“.

Според него полигоните са необходими, за да могат да се учат младите шофьори да управляват автомобила при екстремни условия: „Това, което той не може да го научи на пътя – да шофира в хлъзгави участъци, буквално върху лед. Това става и за обикновените, и за професионалните водачи“.


Цялото интервю чуйте от звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!