Реално приложими идеи, които да спомогнат за намаляването на градските задръствания, съществуват, и дори вече са приложени в някои държави. Например, насърчава се возенето на повече от един човек в автомобила, за което има облекчения – отделни ленти, подобно на лентите за градския транспорт. В някои европейски страни компании плащат на служителите си допълнително, ако пътуват до работното място с велосипеди. Изследвания показват, че въвеждането на всеки споделен електромобил (чрез „разхвърляни” из града стоянки, като заплащането става през мобилния телефон), премахва четири други автомобила от улиците на градовете.
Мотивацията да се премине от конвенционален автомобил към електромобил е комбинация от икономическа полза и повишена чувствителност към замърсената среда в града, в който живеем, каза в интервю за Радио България президентът на БАЕПС Ангел Николов. – Първоначалната по-висока цена на електромобилите се компенсира от по-ниския разход за гориво. При тях разходът за електричество е 2 лв. на 100 км. Ако го приравним към конвенционалните автомобили, той се равнява на разход от един литър гориво на 100 км. Освен това, обслужването като цяло е по-евтино. Нашите изчисления показват, че при над 20 хиляди км годишен пробег (или 55 км средно дневно) електромобилът е по-изгоден за поддръжка.
Въведени са мерки за насърчаване на електромобилността в големите общини в България – не се плаща пътен данък, може да се паркира безплатно в градските зони в столицата и в няколко други големи града. В София основните участници на току-що провелите се местни избори засегнаха в програмите си темите за електромобилността. Предстои да видим до каква степен ще се превъплътят в реални действия. Ангел Николов посочва още:
Според Националния план за действие за 2014 г. обществените поръчки за електромобили и инфраструктура е трябвало да бъдат задължително шест процента. Направена справка в Агенцията за обществени поръчки показва, че там са регистрирани само пет такива поръчки, което е крайно недостатъчно. Самите държавни институции трябва да започнат да дават пример, като си поставят за цел определен процент от новите превозни средства да са електрически. По закон е така, но виждаме, че това не се случва.
Какви са вашите прогнози за бъдещето на транспорта в България?
Надявам се до пет години пет процента от превозните средства в страната да са електрически. Това би било много хубаво, защото тогава би имало една критична маса от електромобили по улиците, и те ще се забелязват. Парадоксалното в момента е, че електромобилите първо са малко и второ… не се забелязват, защото са безшумни и не изпускат газове. Също би ни радвало много да има успешни проекти за споделени електромобили, защото това ще бъде основно средство за популяризиране на електромобилността. Ако хората имат възможност да ги ползват изгодно под наем, биха се замислили дали това да не е следващият им личен автомобил.
В этом году 9 мая проводит линию разделения в болгарском обществе, которое до сих пор чествовало День Европы и День победы над нацизмом, не смещая акцентов в значимости обоих праздников. С одной стороны, День Европы связан с установлением..
Старая мельница в селе Кырпачево, муниципалитет Летница /Северная Болгария/ стала образовательным и культурно-информационным центром, посвященным Деветакскому плато. Здание располагает всеми условиями для организации семинаров, культурных..