Комисията за защита на потребителите забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществена за потребителите информация – че при закупуването и при ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. В резултат на забраната телекомът няма да има право да прилага тази нелоялна търговска практика. За нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лева. Проверка на комисията в офиса на мобилния оператор е установила, че коректната информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ѝ липсва. Тя е публикувана единствено на интернет страницата на телекома. Информацията, предоставена на търговския обект, на практика е според предходни действали условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца.
Мобилните оператори се задължават да осигурят техническа възможност за безплатни телефонни обаждания към спешния телефон 112 от превозно средство, участвало в ПТП. Това предвижда постановление, прието от МС. Безплатните повиквания ще могат да стават чрез т.нар. "eCall" – софтуер, която може да бъде вграден в автомобила или изтеглен през мобилния телефон. При удар с много голяма сила софтуерът подава автоматично сигнал към спешния телефон. С постановлението министрите задължават мобилните оператори да осигурят безплатно използването на тази възможност от водачите до всички места, в които мобилният оператор има покритие.