Подкаст на српском
Величина текста
Бугарски национални радио © 2024 Сва права задржана

Форумът „Go2Balkans” – обединени усилия за успешен туристически продукт

България е „тера инкогнита” в Европа. В момента страната ни има по-лош имидж в туризма, отколкото при социализма. Липсва реклама на българския туристически продукт. От приемането ни в ЕС през 2007 до днес делът на европейските туристи всяка година намалява. В чужбина не всички припознават България като европейска дестинация, хората не знаят, че сме в Европейския съюз. Това беше съобщено на пресконференция на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

С цел да възстановят положителния туристически имидж и да привлекат интереса на туроператори от цял свят към предлаганите туристически услуги в България и другите държави на Балканите (Албания, Босна и Херцеговина, Гърция, Македония, Румъния, Словения, Сърбия, Турция, Черна Гора и Хърватия) през 2014 година членове на Асоциацията учредяват консорциума „Go2Balkans” и още същата година провеждат първия туристически бизнес форум „Балканите – природа, история, култура”.

Събитието през 2014 година премина значително по-успешно, отколкото очаквахме и предизвика доста сериозен интерес и в съседните страни, – обяснява Байко Байков, председател на АБТТА. – То е стъпка в посока създаване на положителен имидж на българската туристическа индустрия и на тези 10 страни, които имат претенциите да бъдат шестият по активност туристически регион в света пред техните потенциални партньори от по-далечни европейски и други дестинации. Консорциумът не случайно носи името „Go2Balkans”. Огромна част от интереса към нашия регион е свързана с общото туристическо наследство от Римската империя, от Византийската империя, от Отоманската империя. Този комбиниран интерес към културно-историческото наследство в нашия район естествено предполага участието и на партньори от съседните на България страни.

В професионален план подобни срещи на колеги от туристическия  бранш са от изключително значение, защото на едно място се генерира информация и възможност за сътрудничество. На форума общини, региони представят пред туроператорите природните, културните и историческите си забележителности. Доставчиците на туристически услуги установяват директен контакт с туроператори и туристически агенти.

Форумът „Go2Balkans” е един от възможните инструменти за преодоляване на кризата, в която очевидно се намира българският туризъм – смята Даниела Стоева, член на АБТТА. – Докато нямаме ясна продуктова концепция за това как искаме да се позиционираме на международните пазари, няма как да излезем от положението, в което се намира туризмът в момента. Освен това, форумът дава възможност да си сверим часовника с нашите съседни страни - какъв е техният продукт и какъв би могъл да бъде в крайна сметка и общият ни продукт.

На 25 ноември в Интер Експо Център – София, ще се проведе вторият форум „Go2Balkans”. Участниците в него ще представят своя туристически продукт: във вид на брошури и видеоклипове, с характерни маршрути, забележителности, исторически и културни ценности, за да заинтригуват  евентуалните бъдещи туристи в съответните страни. Към момента за участие са подадени заявки от 60 компании с общо над 80 участника, в това число от  България, Македония, Сърбия, Турция, Украйна, Полша, Австрия, Словения, Великобритания, Италия, Мароко и Йордания. Формуляр за участие може да се намери тук.

Съвсем случайно датата 25 ноември съвпада с деня на българския светец Климент Охридски, и ние се надяваме на закрила от този своеобразен патрон  – с усмивка пожела успех на събитието Байко Байков, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!