Приобщаващото образование - добрите практики

БНР Новини
Лилия Кръстева (вляво) и Анет Маринова в студиото на предаването.
Снимка: Емил Николов

Частта на новия Закон за предучилищното и училищното образование, която се отнася до образованието на децата със специални образователни потребности продължава да предизвиква разнопосочни коментари. Повечето специалисти са на мнение, че е направена голяма крачка в правилната посока; че е сменената философията на отношението към образованието на тези деца. То вече се случва в училище, а не в ресурсните центрове. Ако може с едно изречение да се изрази тази философия то е: „Всички в клас заедно!”. Какво е мнението на специалистите; как трябва да се процедира от тук нататък; как се работи по създаването на Стандарт за оценка на децата и какво предстои като работа по спазването на тези стандарти; какви са положителните практики до сега, прилагани в българските училища - за всичко това разговаряме в предаването.
Наши събеседници са Дани Колева, програмен директор в НМД; Лилия Кръстева – ръководител „Стратегии, политики и програми в Центъра за приобщаващо образование; Анет Маринова - психолог, член на работната група подготвяла новия Закон; Диана Бонева - ресурсен учител в СОУ „Св. Пайсий Хилендарски” в Хасково и Миглена Димитрова - майка на дете със СОП.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!