Хиперактивните деца и неумението на възрастните

БНР Новини
Гергана Узунова, Калоян Дамянов, Велислав Танев, Теодора Андреева (в средата) и Нина Ангелова.
Снимка: Емил Николов

Миналата седмица нашумя случаят с третокласника от 19 СОУ „Елин Пелин”, София - хиперактивно дете с математическа дарба. Учителите и целият педагогически състав на училището се оказаха безсилни да се справят със ситуацията и бяха принудени да предприемат крайни мерки… Тези крайни мерки бяха подкрепени от родителите на съучениците на т.нар. проблемно дете… И като казвам т.нар. имам предвид, че понякога проблемът не е в децата, а най-вече в нас възрастните - в нашия професионален капацитет, в нашите чисто човешки качества като толерантност и разбиране…
Може ли този частен случай (и другите подобни на него) да послужи за изработване на механизъм за законово решение как да се постъпва с предизвикателството да има хиперактивно дете в клас; защо преместването в друго училище остава единствено решение; останаха ли въпроси без отговор и кои са незададените въпроси - за всичко това разговаряхме в студиото с Калоян Дамянов, председател на Националната асоциация на ресурсните учители и експерт в МОН, Гергана Узунова и Нина Ангелова, представителки на 19 СОУ „Елин Пелин” в София и Велислав Танев и Теодора Андреева, родители на други деца.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!