Българите оценяват организацията на местния вот през есента с 3,28 по шестобалната система

Близо четвърт милион души са продали гласа си на последните избори, сочи проучване на катедра "Политология" в Софийския университет. Най-често предлаганата цена за един глас е било 30 лева. Според д-р Стойчо Стойчев, който представи проучването, политиката се е превърнала в бизнес:

За партиите някакси идва по-изгодно да купуват директно гласове, отколкото да ги дават за кампанията, тъй като те си избиват най-малко от партийната субсидия, без да говорим изобщо за нещата, които след това те могат да правят, бидейки в управлението, контролирайки обществени поръчки и назначения.

Според друго изследване - на агенция "Маркет линкс“, българските граждани оценяват организацията на местния вот през есента с 3,28 по шестобалната система. Най-големият проблем според хората е корпоративният вот, каза при представянето на проучването Добромир Живков:

Между 240 и 300 хиляди от българите са изключени от демократичния изборен процес. Изключени са чрез този контролиран вот, чрез натиск, чрез купен вот и така нататък. Това е един доста сериозен дял от българските гласоподаватели, които всъщност нямат стимул да отидат до урните, ако техният глас не бъде купен - каза Добромир Живков от агенция "Маркет Линкс".

Изводите от двете проучвания чуйте в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!