НИМ е бюджетно учреждение. Той има отпуснати средства за ремонти от държавната субсидия, която тази година е с 1 млн. лв. повече от миналата година. За нас 6 или 8 000 лв. не е никакъв проблем. Няма нужда от никаква инициатива. Той си ми е законен филиал. Нямаше нужда от никаква кампания.
Да се разиграе догодина, когато ще трябват много повече пари и ще се наложи голям ремонт в корабостроителницата и кораборемонтния завод в Русе. Тогава може да направим кампания, тъй като това е доста голяма сума – може би 200-250 000.
Това е вече друг ремонт - на корпуса на кораба, на металните листове, с които е обшит, на машините, на агрегати други, които има.
До април корабът е на пристан в град Козлодуй. Ремонт е правен преди 4-5 години, но не са взети мерки за защита на дървените части от атмосферните условия, отчете Димитров. Ремонвацията ще започне през април и ще продължи 10-тина дни, а по-скъпият ремонт е необходим, за да може "Радецки" да плава и в бъдеще. Практиката е корабите-музеи по света да стоят завързани на кея и това прави "Радецки" уникален в света, уточни историкът.
Людмила Дамянова завеждащ филиал "Параход "Радецки" град Козлодуй уточни, че в тържествата на 27 май, корабът, по традиция, ще направи няколко екскурзии за желаещите гости и граждани на града.
За поредна година ще се направи и възстановка на слизане на Ботев и неговата чета на козлодуйски бряг, която ще бъде осъществена от дружество „Традиция за България“.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,