Минимален брой сигнали за нередности по празниците са получени в КЗП

Димитър Маргаритов
Снимка: БГНЕС

През изминалите празнични дни пазарът е бил спокоен и оплакванията в Комисията за защита на потребителите са били минимални, обясни пред "Хоризонт" председателят Димитър Маргаритов:

Присъствахме активно на терен с наши екипи, които контролираха състоянието на пазара в моменти на повишено потребителско търсене, но за разлика от подобни предходни периоди, бих казал, че сме получили сравнително малко жалби и сигнали. Оттам и по-малко са нарушенията

Той каза, че вече е трайна практика на КЗП да разкрива и преустановява нелоялни практики на телекомуникационните компании:

Включително чрез случаи, в които, ето през април имаме два такива случая, Върховният съд потвърждава нашите решения и нелоялни практики, които са били особено адресирани към по уязвими социални групи като например хората от третата  възраст, са потвърдени и забранени окончателно.

По отношение на туристическите пътувания, Димитър Маргаритов каза, че потребителят има 14-дневен срок, за да подаде сигнал, след като установи нередност:

Туроператорите са длъжни да осигурят свои представители на мястото, където се използва предоставената услуга, но могат да се свържат и директно с нас, включително на горещия телефон, за да реагираме своевременно. За нас е важно и полезно и в този смисъл приканвам потребителите да ни информират за проблемите, незабавно след като почувстват, че такива има, за да можем да се притечем и да съдействаме, за да остане потребителят доволен, да не се стига до провалени почивки, а по-скоро до някакъв тип компенсация, което да удовлетвори в максимална степен потребителите.

Председателят на КЗП каза още, че до момента не са постъпили оплаквания от туристи, блокирани от стачката в Гърция.

Комисията има готовност във връзка с предстоящия летен сезон за разкриване на временни приемни в черноморските курорти.

Подробностите чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!