Броят на жалбите от недоволни пътници за месец юли срещу авиокомпания "България Ер" надхвърли 100

Снимка: БГНЕС

През последните месеци авиокомпания "България Ер" осъществява нередовни полети. Често се случва самолети да закъсняват над час. Броят на жалбите от недоволни пътници за месец юли срещу авиокомпанията надхвърли 100. Това бе и поводът от транспортното министерство да започнат проверки.

На 27-и юли тази година полет на авиокомпания "България Ер" от София за Амстердам закъснява с над 5 часа, а и полетът в обратна посока също закъснява и то не с малко часове.

Янина Танева е един от пасажерите:

Мина времето, в което трябваше да сме излетели, и продължаваше да няма информация. След като самолетът дойде, се оказа, че е с 6 места по-малко. Аз бях единствената бременна и ми съобщиха, че няма място за мен в самолета.

Въпреки че някои от пътуващите предлагат местата си на бременната жена, по думите на Янина Танева, служителите на наземния оператор, отказват да я качат.

Авиокомпания "България Ер" успява да осигури алтернативен полет, с който жената да се прибере, но въпреки това Танева ще търси правата си, заради причинените неудобства. Тя вече се е консултирала с юристи.

Оказва се, че въпросната авиокомпания все по-често има проблем с редовността на полетите. Заради подадени над 100 жалби на граждани за закъснели полети, извършвани от "България Ер" министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди в началото на юли цялостна проверка на дейността на авиокомпанията.

Задълженията на авиокомпанията към летище София възлизат на над 59 млн. лева. Финансовият министър Владислав Горанов каза от трибуната на НС, че авиопревозвачът няма непогасени задължения към държавния бюджет.

От "България Ер" коментираха въпросния случай със закъснелите полети и непогасените задължения към летище София така:

Полетът закъсня, заради технически проблем, като такъв тип закъснения, макар че са неприятни за пътниците, понякога са неизбежни в авиацията. Хората бяха информирани както в София, така и в Амстердам.

Когато има жалби, компанията е длъжна в двумесечен срок да отговори на всяка една жалба, като прецени всеки конкретен случай. Това подчерта в интервю за предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт" Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център:

Натрупването на повече жалби би могло да доведе до проверка от регулаторите, доколко тази компания спазва като цяло законодателството. В България това е Министерство на транспорта. Такива проверки бяха извършвани и самата дейност на компанията е проверена. Пътниците трябва да знаят, че те имат право да си търсят обезщетението от самата компания.

Бременните жени, както и лицата със затруднена подвижност, и лица, които имат специални нужди, се ползват с приоритет, добави Арсенов:

При качване на самолета трябва да им се окаже съдействие при придвижване на самото летище, стига те да са поискали това нещо. Това зависи и от конкретното медицинско състояние, тъй като една жена може да бъде бременна от два месеца, от пет месеца, тоест това е въпрос на конкретна преценка.

От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Спас Крайнин и интервюто с Игнат Арсенов.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!