Постановката на големия режисьор Дейвид Маквикър е класическа, решена в мрачни цветове, чувствена и разтърсваща, но без да преминава границата към вулгарността, според мен. Целта на режисьора е била да покаже безнадеждното положение на жената в едно общество, в което тя е напълно зависима от закрилата на баща си или на съпруга си, и така да провокира асоциация с някои от големите проблеми на днешното време. И наистина успява да те провокира и да се отъждествиш с чувствата на героите, и да размишляваш по темата за престъплението и наказанието, и да дискутираш каква е била действителността, обрисувана от Виктор Юго, Франческо Пиаве и Джузепе Верди.
Прожекцията от „Ковънт Гардън“ започна с почит към паметта на великия руски баритон Дмитрий Хворостовски, който според творческите планове на престижния театър трябваше да разделя ролята на Риголето с Димитри Платаниас. Луси Кроу изпълняваше ролята на Джилда. Херцогът на Мантуа беше младият американски тенор Майкъл Фабиано, когото гледахме в "Бохеми" на Ковънт Гардън в партньорство с Никол Кар и предстои да гледаме в "Бохеми" на Метрополитън със Соня Йончева. Българско участие имаше и в този спектакъл – световноизвестният български мецосопран Надя Кръстева изпълни завладяващо ролята на Мадалена. Много убедителен беше и Андреа Мастрони в ролята на Спарафучиле. Изобщо това беше една много вълнуваща вечер!
Чуйте в звуковия файл и впечатленията на слушателката на БНР Надка Узунова от София.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,