Очаква се по време на дискусията превозвачите да решат как ще се проведат протестите, насрочените за 17 май, заради така наречения "пакет за мобилност".
От бранша вчера потвърдиха, че демонстрациите ще се състоят, въпреки договореното с европейския комисар по транспорта - експерти от Еврокомисията и българското транспортно министерство да подготвят предложения, които отговарят на интересите на българските превозвачи.
„Поканили сме колеги от Полша, Унгария и Румъния, които заедно с нас да споделят притесненията, които имаме всички. От Съюза на международните превозвачи сме поръчали проучване, което да ни даде възможност да разберем какви са нагласите както на превозвачите, така и на шофьорите. Това проучване ще бъде огласено, а на 17-и май ще има протести – в София, Пловдив и в още няколко големи града, като изричното ни условие е да не се затваря движение“, обясни Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
"Мобилният пакет е търгуван за по-големи проблеми, които стоят между ЕС и съответното законодателство, съответното политическо управление, и остава на заден план." Това мнение изрази в предаването "Преди всички" Ангел Траков, председател на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи. Обнадеждени сме от подкрепата на нашите политици, но продължаваме да имаме съмнения в истинската цел на налагането на рестрикциите чрез този мобилен пакет, посочи той:
"Този мобилен пакет се опитва да узакони рестрикции, които старите държави-членки налагат от доста години насам към българските превозвачи. Ние имаме страхове, че този мобилен пакет реално се опитва да ги узакони всички тези рестрикции и целта е да се създадат едни правила, с които старите държави-членки да имат възможност да контролират участието на източно-европейските превозвачи на европейския пазар."
Като бранш сме съгласни, че трябва да има правила, но те трябва да са равнозначни за всички държави-членки, подчерта Ангел Траков. По думите му, трябва да се отчетат всички проблеми, които стоят пред различните държави-членки. Превозвачите негодуват срещу несъобразяването с основни принципи на ЕС, каза още Ангел Траков:
"Не може някой в Европа да казва на някого в определено време къде точно трябва да бъде. Затова по отношение на този текст, ако мога да кажа, че сме постигнали някакъв компромис, е че това трябва да има пожелателен характер - шофьорът трябва сам да има волята и правото къде точно да прекара своята почивка."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,