Навсякъде по света медийният омбудсман е призван да отстоява интересите на аудиторията и да бъде мост между медията и нейния принципал – гражданите. Усилията на Омбудсмана на Българското национално радио са насочени към задълбочаването на диалога и обратната връзка със слушателите на Радиото – обществената медия, чиято мисия е да работи единствено и само в интерес на гражданите като стимулира имунната система на демокрацията и свободата на словото.
Дейността на Омбудсмана на БНР се ръководи от принципите и изискванията, които поставят Законът за радиото и телевизията, Етичният кодекс на служителите на БНР и вътрешните правилници на БНР. Съгласно решение на Управителния съвет на БНР медийният обществен посредник на Радиото не може да се намесва в програмното съдържание и не е част от редакционните екипи на програмите. Тази позиция му осигурява максимална независимост и свободата да бъде безпристрастен при разглеждането на казусите, свързани с журналистическото съдържание, създавано от програмите на БНР.
Омбудсманът на БНР разглежда сигнали и жалби на слушатели и онлайн потребители на Радиото, когато те се отнасят до:
Омбудсманът на БНР не разглежда сигнали и жалби,: