Венислав Цанов, директор на дирекция "Отбранителна аквизиция" в Министерство на отбраната, се опита да разсее съмненията, изказани от представители на РСК МиГ, че Полша ще ремонтира двигателите на изтребителите с части втора ръка:
Отговорността за качеството на ремонта е на полския орган по качеството. Качеството зависи от технологията. Щом технологията налага да бъдат оригинални части, те ще бъдат оригинални части.
Министърът на отбраната Николай Ненчев обясни, че отговорността е на полската страна. Полша многократно ни уверявала, че сама произвежда необходимите части за МиГ-овете и сама може да поеме този ангажимент и то е записано в договора, увери Ненчев.
Полша ремонтира изтребителите МиГ-29 по собствена документация и не се нуждае от руски лиценз. За това бяхме убеждавани многократно. Ако стане инцидент със самолет, отговорността се поема от страната производител, която е извършила ремонта.
В кулоарите на НС от БСП изразиха съмнение, че договорът е легитимен. Представител на социалистите каза даже, че договорът е за прокурор. Но не коментира дали имат намерение да го атакуват. Министерството на отбраната възнамерява, на базата на споразумението, в бъдеще да надгради системите на изтребителите МиГ, за да могат те да бъдат съвместими с НАТО-вските станрарти. Тези ремонти трябва да закърпят положението докато България реши от коя западна държава да купи друг, различен от МиГ, изтребител.
Междуправителственото споразумение предвижда договорености за ремонт на шест двигателя, както и ползване на два полски двигателя за период от две години. Двата полски двигателя ще бъдат предоставени до 20 дни след влизане в сила на споразумението. Договорената цена за ремонта е 1 023 000 евро на двигател, като транспортните разходи са за сметка на полската страна.
При обсъждането на законопроекта в НС Румен Гечев от БСП определи споразумението с Полша като неизгодно за страната ни: