Намаляването на времето за пътуването е пряко свързано със скоростта на влаковете, която ще бъде между 100 и 160 км/ч, обяснява инж. Иво Янакиев, ръководител на проекта от Националната компания "Железопътна инфраструктура". За пътническите влакове се очаква съкращаване на времето за пътуване с 40 минути, а за товарните – с 30 минути.
Изпълнението на проекта за рехабилитация на железопътната линия „Пловдив - Бургас” е разделено на три части. Първата вече е изпълнена и засяга участъка от Mихайлово до Калояновец. Дължината на железния път е 21 километра. Втората част е в напреднал етап и предвижда обновяване на железопътната инфраструктура в 120 километров участък - от Стара Загора до село Завой, на 10 километра североизточно от Ямбол и от село Завой до гара Зимница. Усилено се работи и по третия етап на проекта, който включва ремонтни дейности по релсите и основните гарови коловози в отсечките село Церковски - град Карнобат, която е с дължина 28 километра и тази между Карнобат и Бургас, дълга 122 километра.
Важен елемент от обновителните дейности са контактната мрежа и осигурителната инфраструктура. Крехките порцеланови изолатори се сменят с полимерни, подменят се носещите въжета и стълбове. Модернизират се и системите за управление на движението по гарите.
Общата стойност на проекта за рехабилитацията на ж.п. инфраструктура в участъци от линията „Пловдив - Бургас” възлиза на малко над 343 милиона лева. 275 милиона от тях се осигуряват от Кохезионния фонд на ЕС, 68 милиона от държавата и около 129 милиона от Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
Как се изпълнява проектът за обновяване на железопътната инфраструктура по линията Пловдив- Бургас и какви ползи ще имат пътниците от всичко това в близко бъдеще – чуйте в репортажа на Красимир Мартинов, както и от обясненията на инж. Иво Янакиев.
Коментаторите на "Форум" днес разсъждаваха и дискутираха по следните теми: (Изкуствено създаденото) напрежение между участниците на движение . Живущи срещу велосипедисти, срещу шофьори… Неравнопоставеност на пътното платно. Каруците – забранени за центъра на София, ама уж…Напрежението понякога се подклажда и от общински съветници..
След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование. Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много..
В предаването “Добър вечер, София“ той разкри: “Напоследък животът през моите очи е постоянна промяна. Дори като се обърна назад, все едно съм живял няколко живота“. Певецът поясни, че преживява динамичен период, по думите му - с много размествания на пластовете. “Приемам промяната като нещо положително за моето израстване“, коментира..
Обучителната програма “Жените в технологиите”, предоставяща безплатни курсове за жени за базови дигитални умения, постигна всички заложени цели, поставени в началото на годината, отбеляза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписване от страна на от МТСП, Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) и китайска технологична компания..
Едно-две поколения знаеха, но бяха позабравили какво значи финансова пирамида. Десетилетието след 10 ноември 1989 г. беше златен период за "Лайф чойс", "Ист-Уест интернешънъл" и други, които използвайки паниката на хората от невиждана дотогава инфлация, търсеха печалби. Тези дни десетки хиляди българи "изгоряха" с милиони от новата..
Над 3 часа продължи извънредното заседание на Столичния общински съвет (СОС), на което бе изслушано ръководството на "Топлофикация София" във връзка с текущото състояние на дружеството и зачестилите аварии в редица квартали на града. Конкретно решение така и не бе взето, предаде репортер на БНР-Радио София. Беше отчетено, че..