През 1970 година за първи път самолет на „Луфтханза” извършва полет от България. Дестинацията е София – Франкфурт. Това поставя началото на 45-годишната история на компанията у нас.
През тези години капацитетът на авиокомпанията в България нараства все повече. „Луфтханза” се нарежда на второ място сред международните превозвачи в страната, а авиационната група на „Луфтханза” (която се състои от Lufthansa, Austrian airlines, Swiss International Airlines Brussels Airlines) застава на първо място. „Луфтханза Техник София”, която е в България от 2008 година, осигурява ремонт и поддръжка на самолети, самолетни компоненти и двигатели благодарение на 900 висококвалифицирани специалисти.
За 2014 година авиокомпанията превозва 415 000 пътници от и до България, а като цяло групата на „Луфтханза” – 750 000. В сравнение с предходните години броят пътници е нараснал с почти 20%, което е рекорд.
За бъдещите планове на компанията в България разказва Александър Толвет, генерален мениджър на „Луфтханза” за България:
„Аз лично имам голяма страст към България. Тук съм от година и половина. Това, което аз и моят екип искаме да направим най-много през следващата година, е да се убедим, че когато празнуваме 50-ия си рожден ден, ще бъдем още по-развити от сега, искаме да растем, да имаме стабилен растеж. Искаме да продължим да бъдем познати като германската авиокомпания, на която може да се има доверие и която има много добри отношения и връзки с България.”
За да се развива успешно една авиокомпания, са необходими чести иновации. От 2011 година насам „Луфтханза” инвестира около 1 милион евро на ден в модернизиране на кабините и салоните на самолетите си. Нови и по-удобни седалки за пътниците, снабдени с технологии за трансформация за по-удобна позиция на тялото, екрани с разнообразно видео и аудио съдържание и ресторантско обслужване са само част от подобренията, с които може да се похвали компанията.
Може би най-интересният аспект от обновяването e въвеждането на безжичен интернет (WiFi) по време на дълги полети. Как е възможно това обяснява г-н Толвет:
„За безжичния интернет в момента имаме система, която е вътре в самия самолет. Тя е като малка антена, която позволява да се поддържа безжична мрежа в салона. Следващата стъпка е наистина да имаме връзка със сателит. Това означава, че интернетът, който ще имаме в самолета, ще е по-бърз и буквално ще имаме достъп до него по цял свят. Това се очаква до края на 2017 година.”
Услугата ще се предлага на полетите на къси и средни разстояния през 2016 г, а „Луфтханза” ще бъде първата авиолиния, която предлага тази услуга в Европа. Изпращане на текстови съобщения от въздуха също ще бъде възможно, но по предпочитания на пътниците телефонните разговори ще останат забранени.
Компанията предлага и нова ниско-тарифна опция „Light”, която вече набира популярност сред пътниците. Билетите са с по-ниски цени, но пасажерите имат право само на ръчен багаж. Представителите на пресконференцията споделиха, че има още работа върху информирането на пътниците как се използва опцията, защото все още не на всички става ясно, че трябва да оставят багажа си вкъщи или да доплатят за него на летището.
Снимка: ahk.de