Масово асансьорите у нас са по-стари от 30 години и не се поддържат нормално. Това казва в интервю за МОНИТОР Веселин Маринков - председателят на Българската асансьорна асоциация. Проблемът с тежкото състояние на голяма част от тях се корени още в началото на 90-те години. От тогава всички стари асансьори дълго време бяха оставени от етажните собствености на самотек. Решиха, че това е нещо чуждо и спряха да се грижат изобщо за подемниците. Не отделят достатъчно пари не само за месечния абонамент, но дори за елементарни ремонти и логично асансьорите напълно се амортизираха. Това демотивира техниците да ги поддържат и затова хората напускат. При 1000-1200 лв. заплата никой не иска да носи отговорност за старите асансьори, които са на 50-60 и дори 90 години. 120 000 са асансьорите в България, като около 100 000 са стари, за които няма резервни части. В момента се борим за модернизация и те да бъдат по-безопасни.
На 9 април биопроизводителите бяха на протест. След него все още за широката публика остава неясно какви бяха причините за него. Основната причина за протеста е наредбата, която има задача, базирайки се на европейските регламенти, да създаде правила за сертифициране на биопродуктите в България, обяснява ТРУД. Тя от самото начало не беше добре написана, а с последните изменения стана ужасна за прилагане, поради много тежки изисквания, някои от които невъзможни за изпълнение. Съгласно въпросната наредба контролиращото лице трябва да вземе проби от всички отделни парчета земя, които са под контрол, да изпрати в акредитирана лаборатория за анализ на пестициди и едва след това да издаде сертификат. Ако в едно поле има повече от една култура, то пробите трябва да бъдат колкото броя култури. Дотук нищо лошо, ако тези анализи не трябва да ги плаща стопанинът, защото цената за анализ е между 400 и 600 лв. за всяка проба.
Надежда Йоцова е израснала в музикална къща – баща ѝ е Христо Йоцов, емблематична фигура в българския джаз, майка ѝ е цигуларка в Симфоничния оркестър на БНР, нейният дядо Георги Йоцов е изтъкнат обоист от Софийската филхармония (със сериозен интерес към барока), баба ѝ Рина Ранджева е пианистка…можем да продължим да изброяваме, но Надежда върви по..
Киноконцерт: Романтичните неволи на Чаплин, Кийтън, Линдер - прожекция с музика на живо. Слушаме Еви Карагеоргу – координатор на събитието: "Това е много специална програма с три неми филма с музика на живо, рядко имаме такава възможност да ги видим" Повече подробности за автора на музиката и други неща, които ще ви заведат на прожекцията - в..
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”: Къде са секвоите в България? Откъде идват тези в Борисовата градина? Кой е В.В.Попов, чийто постамент за паметник откриваме до секвоите там? "Каква е цената, ако иска един човек като родения в Стара..
Разговорът е със Здравко Петров - урбанист и създател на проекта “Исторически маршрути”: "София никога не е била изостанала, минава през много животи. Била е много различна от това, което можем да си представим - с кьорсокаци и малко черкви, някои, като Света София, превърнати в джамии." Какво е съдържал първия градоустройствен план, кои са..
Прожекции на документалния филм „Скритата красота на Севера“ - повече за филма, заснет с дрон от неговия автор Вивиа Ники: "Северът за моето усещане е много мистично място с изключително много култура, оято е неразкрита." Разказът продължава като филм във филма или като изложба за филма - преценете сами в звуковия файл.
Започва третото издание на „Форум за съвременно изкуство и култура WIDE ARТ“ – за него ни разказва Радослав Механджийски: "Представяме съвременното изкуство през най-различни перспективи. Търсят се пресечни точки между технология и изкуство, психоанализа и изкуство и т.н. Мултижанровите подходи разширяват представите за изкуство." Още за поредното..
Визулен тур в изкуствата – Мария Маринова и Евгения Селвелиева от настоятелството на „Читалище-мечталище“ – на живо в студиото: "Това е гражданска инициатива, която събра съвсем случайно единомишленици. Оказа се, че има страшно много хора, които искат да видят културен хъб, а не прашасали и оставени на командно дишане места. Реално има супермного..