Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Като мярка по проект

За по-чист въздух в София замислят обособяване на зони с ограничен трафик

Проектът представи ресорният зам.-кмет Йоана Христова
Снимка: Архив

Въвеждане на нискоемисионни зони в града се обмисля като мярка за справяне с мръсния въздух в София. Тя ще бъде обсъдена и евентуално включена в новата „Програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух на територията на Столичната община за периода 2021-2026 г.“.
Залага се да бъдат идентифицирани много ясно източниците на замърсяване и съответно действията за ограничаването им, както и да бъдат надградени вече съществуващите в сегашната програма мерки.

В нискоемисионните зони не могат да влизат превозни средства под определена категория или имат емисии под някакъв допустим праг. Може да бъдат зони, в които не се допуска транспорт - в дни, в които има превишени вредни емисии или могат да бъдат постоянни, поясни зам.-кметът по направлението „Зелена система, екология и земеползване” Йоана Христова.

За включените мерки в програмата за подобряването на качеството на атмосферния въздух за периода 2021-2026 г. ще бъдат изготвении прогнозни разходи и източници на финансиране на реализирането им. А по отношение на системата за ранно предизвестяване, Христова посочи, че вече се работи в посока на подобрявване на механизма и информиранее на гражданите.

Ще бъдат приведени в съответствие и всички автоматични станции за измерване на атмосферния въздух в столицата по отношение на допустимия брой на среднонощните превишения. А като успех на настоящата програма, зам.-кметът определи европейското изискване за чистота на въздуха за средногодишна норма.

Макар проекта за изготвянето на новата програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух да има заложен срок за средата на следващата година, от екипа, ангажиран с новия документ, смята да е готов с предварителната версия още в края на тази година. Програмата ще бъде съгласувана с всички заинтересовани страни, като граждани, бизнес, НПО, институции и научни среди.

Общата стойност на проекта е 412 583,87 лв. и ще се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“, национално съфинансиране от държавния бюджет на Република България и бюджета на Столичната община.


Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Академия привлича творци с нови за България специалности

Специалности, които често търсим в чужбина, вече ще се предлагат и у нас от Нова творческа академия (НТА) . Първите занятия започват от края на февруари, началото на март, съобщи пред Радио София Мартина Стефанова – културен мениджър, куратор и критик, съосновател на арт фондация „ДОМА“, която е инициатор на редица проекти (като..

публикувано на 20.01.21 в 18:49

Платформата "Книговище" ще обучава журналисти за създаването на сериозна журналистика като съдържание за деца

Платформата Книговище търси журналисти, които биха искали да допринесат за изграждането на медийно и граждански грамотни млади българи, като създават журналистически материали по важни теми на съвременния свят за деца в най-ранна училищна възраст.  Сред авторите на идеята е и съоснователят на "Книговище" - Десислава Гаврилова. "В Европа и в света..

публикувано на 20.01.21 в 17:30

Кристина Крънчева и Катя Василева в новата рубрика "2, 5, 7" на Радио София

Наистина, все чакаме – да завършим проект, за да си вземем почивка, да намалим стреса, за да обърнем внимание на любимите си хора, да приключим с важните неща, за да се заемем с отлаганите маловажни. Сега чакаме да отмине пандемията, за да пътуваме отново. И обикновено все чакаме това, което може да ни направи щастливи.

публикувано на 20.01.21 в 16:45
Иван Гурков

Иван Гурков: Модерният маркетинг е в разбирането на потребителите

Бизнес средата е много различна днес, защото всички бизнеси се рекламират. В този смисъл не може някой да направи това, което правят и неговите конкуренти, и това да го отличи. Отмина времето на рекламните хвалби, защото този подход вече не носи дивиденти, заяви пред Радио София Иван Гурков , специалист по маркетингови комуникации. Голямата..

публикувано на 20.01.21 в 16:27

Драгия Драгиев: Пандемията ни научи да действаме бързо и да бъдем гъвкави

Затварянето на много магазини в периода на извънредното положение създаде сериозни предизвикателства пред бизнеса, но в тази ситуация се открояват и тези, които взимат бързи и правилни решения. “Бизнесът ни е фокусиран върху дрехи и стоки за дома. Имаме различен асортимент. Започнахме през 2019 г. в Пловдив, а вече имаме над 65 магазина в цялата..

публикувано на 20.01.21 в 15:38
Арх. Александър Чернодрински

Точното бизнес решение може да е съдбоносно за компанията

Как кризата се оказва нова възможност – именно за това е пример ИКИС СЛ. Българската инженерингова и производствена компания, работеща в сферата на осветлението и металните изделия, има изключително успешен бизнес до началото на пандемията. Когато тя настъпва обаче фирмата не само, че не затваря, а запазва си всичките служители, използва..

публикувано на 20.01.21 в 15:27

Маските могат да предизвикат акне, а ръкавиците дерматит

Маските могат да създадат сериозни проблеми по кожата на лицето и за да се предотврати това е необходимо да се спазват някои правила, съветва дерматологът д-р Самер Шокър . “Забелязваме все повече кожни инфекции, най-вече акне в зоната на маската, където се носи по-дълго. Затова трябва да се обърне внимание, защото много хора използват еднократни..

публикувано на 20.01.21 в 14:43