Кампанията се организира от Международната мрежа за финансово образование на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD/INFE). Тя цели да повиши информираността за това, колко е важна финансовата грамотност в нашия живот и е глобална инициатива, която всяка година се провежда през март месец.
От старта си през 2012 г. до днес е достигнала до над 53 милиона деца и младежи в 176 страни по света.
По темата пред Радио София говори Ирина Илиева, организационен директор на JA Bulgaria. Тя каза, че през 2021 г. В инициативата са се включили 11500 младежи в училищна възраст, над 150 училища, както и 19 хиляди възрастни.
"Това, което самите наши партньори ни споделиха и учениците, които участват в програмите е, че чрез тези познания и техните родители стават малко по-дигитално грамотни, освен и финансово", каза Илиева.
Тя добави, че всяка година от провеждането на Световната седмица на парите се стартират и няколко национални инициативи, целта на които е да достигнат до възможно най-много възрастови групи, като специално тази година има конкурс и за най-малките.
"Виждаме, че все-повече родители проявяват инициативата да подготвят заедно с децата си участието им в този конкурс", каза Илиева и уточни, че материалите за конкурса ще бъдат публикувани на 17.03.2022 г.на сайта на JA Bulgaria една седмица преди старта на кампанията, а темата ще е "Моят бизнес".
Тя каза още, че темата за младежите от 8 до 12 клас ще бъде обявена на 17.03.2022 г. По думите й, тяхната организация работи активно и с институциите в България като Министерство на финансите и Министерство на образованието и науката в разработването на Националната стратегия за финансова грамотност.
Илиева сподели, че на 23.03.2022 г. предстои да бъде проведен "уебинар", като темата ще бъде "Сигурност на дигиталните финанси" с подтема "Как да плащаме безопасно в интернет". Той ще бъде със свободен достъп след регистрация на сайта на JA Bulgaria.
Според думите й, тяхната регионална организация в Европа работи и с млади хора в Русия, Украйна и Молдова и Румъния, страни в които ще има различни измерения на кризата в момента.
Още подробности за нея можете да чуете в звуковия файл.
Коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" се завръща. На осмия ден след изборите за 51-во Народно събрание, разбира се първата тема е обусловена от преживяното. Коментаторите Манол Глишев и Тодор Терзиев правят своите следизборни разсъждения и прогнози : Купуването на цяла парламентарна група никога досега не е..
Започна Европейската седмицата на фертилността , която се организира ежегодно в началото на месец ноември. Тази година целта е да се повиши осведомеността по отношение на донорството на гамети (полови клетки), както и да се подчертаят належащите нужди от законови разпоредби. Повече по темата разказа в предаването "Ритъмът на столицата"..
Форматите стават съществени като място за комуникация и послания на автори на съдържание и рекламодатели. Аудио и видеоподкастите се променят като специфика, позициониране и дължина. Сравнително нова за България е възможността, която дава Тик-Ток форматът. Това коментира пред БНР-Радио София Александър Хинков – изпълнителен..
Българознайко е проект, който с времето е намерил път към сърцата на децата. Но той не е сам в този път - зад детските книжки с българска история стои писателката Виктория Петкова, техните родители и учители, които разпознават Българознайко не просто като част от учебния процес, но и като начин, по който децата научават за българската..
Младата изпълнителка Елия Тодорова - Eliya, кани всички на първия си самостоятелен концерт в София на 5 ноември. На сцената с нея ще бъдат Даниеле Феббо (бас и аранжименти), Кристиан Желев (барабани), Николай Костадинов (пиано), Jeko (китара), Иван Йорданов (алт саксофон), Тодор Бакарджиев (тромпет), Гален Николов (баритон саксофон). Певицата казва,..
Девет фундаментални цели с хоризонт от 4 години, които са напълно постижими и биха повишили значително възможностите за развитие и качеството на живот в България, предлагат от Института за пазарна икономика (ИПИ) в Бяла книга „Отключване на растежа: пътят напред след изборите“ . "Напоследък постоянно ни връхлитат някакви кризи, от 3..
Националната галерия провежда безплатна образователна програма с фокус към деца, младежи и семейства . Целта на „Форми, изкуство в публична среда“ е приобщаване към визуалните изкуства чрез поредица от ателиета в “Квадрат 500”. Изкуствоведите от Националната галерия прилагат нестандартни и иновативни подходи за обогатяване знанията на..