Относно съставянето на кабинет тя каза, че:
"Самият факт, че ние ходихме за четвърти път на парламентарни избори и вероятността да го направим за пети път е твърде голяма, говори според мен за дълбока криза на парламентарната система. И то не само в България, а изобщо на парламентарната система".
Проф. Баева отбеляза, че именно заради тази криза на парламентаризма, както у нас, така и в Европа е особено важно да се повишава политическата култура и допълни:
"Това би могло да се случи чрез образователната система. Ние наблюдаваме през последните две десетилетия едно трайно разочарование на българските граждани от политиката. Те се разочароват от прагматичните политици и тези политици, които действат, заемат политически постове, които се оказват доста корумпирани, често пъти със задна дата се доказва тяхната корумпираност, а често изобщо не се доказва. Това, което говоря за политическата култура трябва да стане разбира се, чрез образователната система, да се обясни на хората какво представлява парламентарната демокрация, а не да мислят, че след като са гласували за някого непременно той трябва да управлява".
По думите ѝ, политическата култура освен като теория трябва да бъде подкрепена и от практиката, тъй като политиката е отговорност към държавата, избирателите, както и към самия човек. Тя отбеляза, че за разлика от науката, политиката е практическа дейност, като целта ѝ е управлението да е добро за мнозинството.
"Бих казала, че политиците са будната част от обществото, защото когато човек е тръгнал да се занимава с политика това означава да се занимава с делата на другите, той трябва да е буден за тази дейност, ако приемем, че тя е дейност посветена на идеи", сподели проф. Баева. Тя допълни също така, че всяко време има нужда от своите будители.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..