„Над 50 нови трамвая се движат в столицата последните години, към това добавям и малките електробуси, които обслужват от средата на миналата година довеждащите линии…Подновяването на подвижния състав в столицата е видно и е факт. Червените „Икаруси“ можете да ги видите само на изложби, които ЦГМ и Столичната община организират“, обясни Дилчев.
Той добави, че новата билетна система дава възможност за много по-лесни и по-достъпни начини за закупуване на превозни документи. Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност обясни, че през последните две години, пътниците отново са се завърнали в градския транспорт, след отдръпването им по време на Covid пандемията.
„Броят на пътниците почти достигна този, който беше преди пандемията и се надяваме този устойчив ръст да продължи“, уточни Димитър Дилчев.
Той добави, че с въвеждането на цивилни облекла за контрольорите, самите те се чувстват по-спокойни. По-спокойни са и пътниците.
„По определени маршрути ефективността на контрольорите в градския транспорт, без присъствието на екипи на полицията, е незадоволителна“, каза Дилчев.
По думите му, данните от последното преброяване на гратисчиите за месец януари сочат, че без превозни документи пътуват около половин процент от пътниците. Димитър Дилчев признава, че има линии, в които хората, които са гратис са 3%-3,5%.
Той припомни, че на територията на София има над 120 пункта за продажба на превозни документи, които се намират на 62 локации и добави, че до момента за деца от 7 до 14 г. са издадени над 17000 годишни безплатни карти за столичния градски транспорт.
„Като допълним и месечните карти, които са издадени – 21 000 деца, в този възрастов диапазон, вече се возят безплатно с издадени документи от ЦГМ“, каза Димитър Дилчев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..