За последните 6 месеца зарядните станции за електромобили в България са се увеличили с 410 и сега общият им брой е 1760 (до март). Броят на електромобилите е 13 466, хибридните автомобили са 51 910.
Това се обяснява както с повишените нужди, така и с европейска директива, която се очаква скоро да се превърне в регламент.
Цялата 2024-та се очаква да бъде година на напредък по отношение на развитието на зарядната инфраструктура за електрически превозни средства, се казва в анализ на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ).
Според проучването динамиката на развитие на електрическата мобилност в Европа и по света се увеличава през 2023 г. България има преднина в региона, но в последните две години този процес се забавя значително.
Това отбеляза пред БНР-Радио София Иван Костов, член на УС на ИКЕМ и автор на анализа.
Той допълни, че забавяне в темпа на процесите се регистрира в цяла Европа и има редица причини за това. У нас обаче, освен инфлацията, върху готовността на потребителите да преминат към електрически превозни средства оказва влияние и недостатъчно развитата инфраструктура и неравномерното покритие с места за зареждане.
Най-много станции в момента у нас са разположени в големи български градове и по основната пътна мрежа (магистрали).
България е единствената страна в Европейския съюз, която няма система за подпомагане на бизнеса и потребителите. Затова се очаква с нетърпение закон за насърчаване на електрическата мобилност. Проектът се очаква да бъде представен и предложен за обществено обсъждане, допълни още Костов.
Според него и колегите му от ИКЕМ, законът трябваше да е факт през март 2023 г. В него освен за стимулите трябва да намери място и гаранция за професионална реализация на подготвяните и в момента кадри.
Чуйте разговора на Невена Николова.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..