"Струва ми се, че комуникацията, която се води от партийните централи от отделни политически личности най-трудно ще убеди хората да гласуват въобще. За да гласуват е необходима комуникационна кампания, или може би биха се родили някакви свежи идеи в тази посока, която от една страна да обере това натрупано обществено напрежение и да се опита да убеди хората, че въпреки него, въпреки безумната поредица от избори, въпреки липсата на перспектива за някои има смисъл да се гласува. Но това трябва да бъде извънпартийна, или надпартийна кампания, която в момента нито една от политическите сили няма да започне", каза той.
Доц. д-р Христов посочи, че на избирателите метафорично казано им липсва въздух. Те са в една хибернация и при следващи избори всички политически сили се опитват да събудят този избирател с "изкуствено дишане", а той заспива все по-дълбоко. По думите му за да гласуват хората трябва да има екип от професионалисти, които да се заровят в дълбоките мотиви, да ги изведат на повърхността, да се види какви са и да се направи комуникационна кампания, която да адресира точно тези притеснения, които имат те.
"Големите идеологии и големите кампании такива, каквито е имало в миналото и такива, каквито ние сме искали да видим не изключват конкретните послания. Най-успешната комуникация е тази, която първо е базирана на силна идеология (било то лява или дясна) и второ - с конкретни предложения за промени за развитие. Това би била перфектната позитивна кампания, която една или друга политическа сила би могла да подхване. Тук, когато го докоснем това нещо в нашата реалност се появяват два проблема. Първият е, че в момента почти няма силни идеологии заради това, че по-дребните политически сили не знаят какво ще бъде след изборите и не знаят в какви сглобки образно казано биха могли и би трябвало да попаднат, поради което си пазят ресурсите да изявяват някакви крайни идеологически позиции. Второто е, че се изисква дългосрочно задълбочено мислене, докато към момента политическите сили като че ли имат изгода да търсят по-краткосрочен ефект. От което следва нещо много неприятно, а то е, че краткосрочният ефект се постига най-лесно първо с някакви гръмки акции и второ - с компромати", заяви той.
Освен това посъветва партиите не да дават обещания, а да идентифицират проблеми и да комуникират решения. Доц. д-р Христов отбеляза, че младите избиратели по цял свят масово не гласуват. Като правило те гласуват тогава, когато държавата е в състояние на революция. Новите комуникационни канали като например ТicТоc са чудесни за доставяне на послания, но всеки от тях изисква различен тип начини за създаване на съдържание, което политиците не го умеят, каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментаторите на "Форум" днес разсъждаваха и дискутираха по следните теми: (Изкуствено създаденото) напрежение между участниците на движение . Живущи срещу велосипедисти, срещу шофьори… Неравнопоставеност на пътното платно. Каруците – забранени за центъра на София, ама уж…Напрежението понякога се подклажда и от общински съветници..
След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование. Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много..
В предаването “Добър вечер, София“ той разкри: “Напоследък животът през моите очи е постоянна промяна. Дори като се обърна назад, все едно съм живял няколко живота“. Певецът поясни, че преживява динамичен период, по думите му - с много размествания на пластовете. “Приемам промяната като нещо положително за моето израстване“, коментира..
Обучителната програма “Жените в технологиите”, предоставяща безплатни курсове за жени за базови дигитални умения, постигна всички заложени цели, поставени в началото на годината, отбеляза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписване от страна на от МТСП, Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) и китайска технологична компания..
Едно-две поколения знаеха, но бяха позабравили какво значи финансова пирамида. Десетилетието след 10 ноември 1989 г. беше златен период за "Лайф чойс", "Ист-Уест интернешънъл" и други, които използвайки паниката на хората от невиждана дотогава инфлация, търсеха печалби. Тези дни десетки хиляди българи "изгоряха" с милиони от новата..
Над 3 часа продължи извънредното заседание на Столичния общински съвет (СОС), на което бе изслушано ръководството на "Топлофикация София" във връзка с текущото състояние на дружеството и зачестилите аварии в редица квартали на града. Конкретно решение така и не бе взето, предаде репортер на БНР-Радио София. Беше отчетено, че..